Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-08, 21:04   #181
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Seksåringen min sa nettopp om en dame med åtte barn (i en film): "Oi, stakkars, hun har hatt vondt i tissen mange ganger!"

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:06   #182
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Seksåringen min sa nettopp om en dame med åtte barn (i en film): "Oi, stakkars, hun har hatt vondt i tissen mange ganger!"

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:56   #183
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Da jeg gikk med lillemor spurte svigerinna mi om jeg var sikker på at det var en unge der inne ettersom jeg hadde så liten mage. Vi gikk gravide sammen og hun var stor...

Gammel 04-03-08, 01:20   #184
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den morsomste kommentaren i det siste svangerskapet, var det Frøkna som leverte: "Kanskje det er en bløtkake."

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

"Ja, det er jo bare helt vanlige svangerskapsplager som alle får."

Ah! En klassiker.

Jeg fikk den ganske ofte i fjor høst, da jeg helt seriøst holdt på å gå inn i psykose etter å ikke ha hatt fire timer sammenhengende søvn én gang på 12 måneder, blitt vekket annen hver time hver natt i et år, for deretter å bli holdt våken hver natt i tre måneder mellom kl. 2–5, samtidig som jeg jobbet full stilling i ny jobb: "Jojo, men det er jo slikt som alle småbarnsforeldre går gjennom."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 08:34   #185
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teo: det er fabelaktig. Og ikke minst; løgn! Det er ikke vanlig å sove så lite som dere gjorde. Men selvsagt, mye bedre å enten normalisere det (og gjøre seg selv til en liksom-helt) eller bagatellisere det (og gjøre seg selv til en drittsekk) enn å oppføre seg som et menenske og si "stakkars dere".

Gammel 04-03-08, 12:51   #186
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den morsomste kommentaren i det siste svangerskapet, var det Frøkna som leverte: "Kanskje det er en bløtkake."

Fikk ikke prikket deg nå, men den der er jo helt konge!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 12:56   #187
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, minstemann hadde en kongekommentar nå like etter at søsteren min fikk nr to. Vi skulle på sykehuset og besøke dem, og jeg forsøkte å snakke med ham om det som hadde skjedd og om babyen som hadde vært i magen, men som nå var kommet ut. Så jeg spurte ham om han husket hva som hadde vært i magen til tante x.

"Kanskje egg og bacon, mamma?"

Han er fryktelig glad i egg og bacon, vår minstemann, .

Gammel 04-03-08, 14:05   #188
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Dummeste med førstemann; vi ankommer fødestuen og blir tatt imot av en barnepleier. Jeg sier at jeg tror jeg har rier, men litt usikker. Hun spør hvor langt jeg er på vei og jeg forteller at det er termindag. Så ser hun på meg engang til og sier: Er du helt sikker på det? Det ser ut som du har 2-3 mnd igjen til termin.. Jadahså

Når mellombror meldte sin ankomst gikk det veldig fort i svingene. Måtte igjenom legevakten for å komme opp på barsel og ble plassert i en rullestol, for sykepleier der kunne se at jeg allerede hadde pressrier. Kom opp på barsel og ble møtt av en barnepleier igjen (eldre dame som burde kunne yrket sitt). Jeg sier at dette barnet kommer nå, så jeg må inn på fødestue med engang. Da ser hun medlidende på min mann og sier: stakkars deg, dette må være førstemann det? Nei, sier min mann, og hun hadde styrtfødsel sist gang, så vi bør inn på fødestuen nå.
Da sukker oppgitt hun, rister på hodet og geleider oss elegant inn på venterommet og forsvinner for å drikke resten av kaffen sin.
Mannen løper inn på pauserrommet, for jeg ligger lilla i tryne og presser for harde livet, fullt påkledd på en slags båresak som stod der.
Da blir hun enda mere oppgitt og gir klar bekjed om å slutte å mase Heldigvis var min forrige jordmor der og kjente igjen mannen.
Skal si barnepleier var blek om nebbet 10 min etterpå når mellombror lå på brystet mitt.
Hun sa litt tamt: jeg er ikke vant til at det fødende kan snakke selv når de har pressrier..

Sporet jeg helt av her nå

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:11   #189
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Skal si barnepleier var blek om nebbet 10 min etterpå når mellombror lå på brystet mitt.
Hun sa litt tamt: jeg er ikke vant til at det fødende kan snakke selv når de har pressrier..

Litt av en historie! Enda godt hun ble litt spak da hun så at hun hadde taklet situasjonen litt trasig.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 15:10   #190
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Dummeste med førstemann; vi ankommer fødestuen og blir tatt imot av en barnepleier. Jeg sier at jeg tror jeg har rier, men litt usikker. Hun spør hvor langt jeg er på vei og jeg forteller at det er termindag. Så ser hun på meg engang til og sier: Er du helt sikker på det? Det ser ut som du har 2-3 mnd igjen til termin.. Jadahså

Er det deg, storesøster?

Akkurat den fikk min søster nemlig servert da hun satt på sykehuset, en uke før termin, og ventet på å bli skrevet inn, og ventet og ventet og ventet til det endelig kom noen bort og spurte:
"Hva er det du er her for da?"
"Nei, jeg hadde vel tenkt jeg skulle føde da, " sa min søster.
"Føde? Neida lille venn, du skal ikke føde på noen måneder enda du, vel?"

Nei, da hadde hun vel fått vannavgang og rier sånn helt uten grunn, da...

Gammel 04-03-08, 15:39   #191
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke egentlig om jeg syns kommentaren var teit, morsom eller en kombinasjon, men rett etter at det ble offisielt på jobben at jeg var gravid med Snupp så banket tre av gutta jeg jobbet sammen med på kontordøren min. De hadde lagt ansiktet i alvorlige folder og kom med følgende utspill: "Nå har vi drøftet dette grundig og vi har kommet frem til at du nok har p*lt." Og så gikk de igjen. Jeg ble fullstendig satt ut av kommentaren og så nok ut som en middels moden tomat der jeg satt og gapte som en fisk.

(Og så må jeg legge til at disse tre egentlig er ganske morsomme og som oftest intelligente spilloppmakere, og to av dem har barn, så jeg tror egentlig de bare syns det var rasende festlig å se reaksjonen min.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 15:42   #192
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg vet ikke egentlig om jeg syns kommentaren var teit, morsom eller en kombinasjon, men rett etter at det ble offisielt på jobben at jeg var gravid med Snupp så banket tre av gutta jeg jobbet sammen med på kontordøren min. De hadde lagt ansiktet i alvorlige folder og kom med følgende utspill: "Nå har vi drøftet dette grundig og vi har kommet frem til at du nok har p*lt." Og så gikk de igjen. Jeg ble fullstendig satt ut av kommentaren og så nok ut som en middels moden tomat der jeg satt og gapte som en fisk.

(Og så må jeg legge til at disse tre egentlig er ganske morsomme og som oftest intelligente spilloppmakere, og to av dem har barn, så jeg tror egentlig de bare syns det var rasende festlig å se reaksjonen min.)

Denne var jo bare morsom!

Gammel 04-03-08, 16:20   #193
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaia: Jeg syns det var morsomt. : pubertal:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:29   #194
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ledd høyt og lenge!

Ei jeg jobber med hadde en kommentar i samme sjanger da jeg fortalte at jeg var gravid. "Jøss! Har mannen din tid til å p*le, så mye som han jobber?"

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:35   #195
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, Gaia, du minner meg på da jeg var gravid med Store: Jeg var lærervikar i 7. ,der det bla gikk en gutt med Tourettes. Tourettes i kombo med superpubertet er tjolabing, kan jeg love, og da han så magen min så gikk det helt i ball for ham, for han koblet magen med hva jeg måtte ha gjort og ble et eneste lite talekor av "pulepulepulepule" mens han rødmet, jeg rødmet mens jeg knakk sammen og klassen vekselsvis rødmet og lo.

Gammel 04-03-08, 17:00   #196
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Gaia sin minner om sønnen til venninna mi. Han var vel 6-7 år da han fikk vite at han skulle bli storebror. Han var kjempeglad, men etter å ha tenkt en stund utbrøt han: "æsj har du og mamma gjort DET".

Gammel 04-03-08, 17:01   #197
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fryktelig slemme kommentarer har jeg ikke fått, men et par mer eller mindre flaue har det blitt.

Vi hadde elektriker hos oss da jeg gikk gravid med Rusket. Han hadde pause i arbeidet på noen uker, og i mellomtiden fødte jeg. Følgende samtale utspant seg.

Elektriker: Ja, nå er det like før.
Rosin: ??
Elektriker: Ja, du føder snart eller?
Rosin: Åh, nei, jeg har født for 2 uker siden.

Pinlig pause, vi går hver til vårt, og neste gang vi møtes sier han "Ja, jeg ser jo du er mye tynnere nå"

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Å huff ja, nå kom jeg på en kommentar fra en eldre herremann som kjenner min far, da jeg var god og gravid med en av gutta. Han syntes nemlig det var så godt å se at det ennå ble født hvite unger her i landet!

Det er flere som synes det.

Min... hva skal jeg si... lett fremmedengstelige svigermor og jeg hadde en slags diskusjon om hvorvidt det var grunn til bekymring eller ikke at innvandrere (muslimer, fortrinnsvis) fikk så mange barn. Hvorpå hun til slutt sier "jaja, det er jo godt du og XX står på som en slags motvekt".

:LilleRosin - til kamp mot den muslimske fare:

Gammel 04-03-08, 18:04   #198
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Dette er noe jeg kunne funnet på å si selv, for så å le høyt og rungende av meg selv etterpå.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 08:58   #199
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns kommentaren var skrekkelig pinlig der og da, men i etterkant så pleier jeg å gjenfortelle den med et flir. (Jeg tror for øvrig det har mye å si hvem det er som kommer med slike kommentarer og i hvilken setting. Jeg kan tenke meg andre som jeg hadde fått litt grøsninger av hvis de hadde sagt det samme.) Mim: kommentaren til tourettesgutten var jo skrekkelig søt, da.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 13:59   #200
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Morsomt fra storebror (5) da han fikk vite at han skulle få en lillebrøster her om dagen:

- Kan jeg være med å se på når babyen kommer ut av rompa di? Og du mamma, lukter babyer vondt når de kommer ut av rompa?

Det hører med til historien at han tilfeldigivs hadde sett Newton kvelden før der man fikk et godt innblikk i fødselsforløpet...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.