Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-08, 22:37   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Når det gjelder å puste, så er det ingen regntøy som gjør det. Det er jo 100 % vanntett.

Navigare hadde noen pustehull under en flapp på ryggen som var dekket av et nylonstoff. Han ble mye mindre klam i det, enn det ekle fra H&M.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 22:39   #22
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Navigare hadde noen pustehull under en flapp på ryggen som var dekket av et nylonstoff. Han ble mye mindre klam i det, enn det ekle fra H&M.

Å, sånne hull. Tenkte selve stoffet.

Gammel 13-04-08, 22:39   #23
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke vært fornøyd med Abeko. Gummien har liksom skilt seg fra stoffet på innsiden om du skjønner. Blir boblete på en måte og da selvfølgelig lettere å slite hull på. Har sett at det har vært det samme på venninnen til storesøster sitt regntøy av samme merke. Har ellers god erfaring med regntøy fra Leketøy og Helly Hansen.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 22:41   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

ikke noe fôr, men jeg synes det er en fordel å kunne bruke det også om sommeren.

Jeg tenker hvis det er et tynt fleecefor så kan det brukes om sommeren også, med tynn genser/t-skjorte under?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Glitter - prisen er også veldig ok. Mener det er 299 (eller kanskje 399 for større størrelser)

Ja, jeg fant det på hjemmesiden til Reflex, og det er en grei pris!

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Reflex. Liker spesielt de hele dressene.

Det hadde vært kjempepraktisk, men jeg er redd passformen blir feil til Glitterbarnet. Vi har gått over til todelt vinterdress fordi han hele tiden vokste ut av dressene i kroppen, mens de fremdeles var for lange på bena og armene. Det ble fryktelig dyrt etterhvert!

Jeg skal innom G-sport i morgen, de har HH i allefall, jeg får ta en titt på det. Hvis ikke drar jeg på Babyshop og sjekker Reflex. De har store størrelser der også, ikke sant? Typ 116?

Gammel 13-04-08, 22:41   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke opplevd det du beskriver, Helle.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 22:42   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Å, sånne hull. Tenkte selve stoffet.

Ja, nei det hadde nok blitt litt vanskelig innser jeg.

Gammel 13-04-08, 22:47   #27
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick

Det hadde vært kjempepraktisk, men jeg er redd passformen blir feil til Glitterbarnet. Vi har gått over til todelt vinterdress fordi han hele tiden vokste ut av dressene i kroppen, mens de fremdeles var for lange på bena og armene. Det ble fryktelig dyrt etterhvert!

Jeg skal innom G-sport i morgen, de har HH i allefall, jeg får ta en titt på det. Hvis ikke drar jeg på Babyshop og sjekker Reflex. De har store størrelser der også, ikke sant? Typ 116?

Babyshop fører forskjellige størrelser. Feks fører den i Ullevålsveien kun opp til 110, mens den nede ved Gunerius fører for større barn. Så det er nok lurt å ta en telefon først. Løp som en strikkball for å finne parkdress.

Ja, om de vokser "jevnt" er de hele dressene geniale. Men ser for meg de kan være dumme i ditt tilfelle ja. Forøvrig stopper ve Reflex sine hele på 110?

Gammel 13-04-08, 22:49   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Babyshop fører forskjellige størrelser. Feks fører den i Ullevålsveien kun opp til 110, mens den nede ved Gunerius fører for større barn. Så det er nok lurt å ta en telefon først. Løp som en strikkball for å finne parkdress.

Takk for tips, den i Ullevålsveien er nærmest, så det hadde vært dumt å ta en bomtur dit.

Gammel 13-04-08, 22:50   #29
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Abeco?
.

Abeco er dritbra regntøy, men slett ikke noe billig:erfaring:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 23:06   #30
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Regntøy av god kvalitet som ikke koster skjorta?

Reflex sitt synes vi er best, slitesterkt og veldig bra.
Absolutt mykt nok, til så store barn.
Ungene har hatt sånn helt tynt når de var veldig små, sånn fra H&M el., men det holder ikke til større barn og røffere bruk, da blir det hull.
Jeg synes det uten fór er best, fordi det er fleecefór i det andre, og fleece er ekkelt og klamt. Da har vi heller ull under ja.
Også er det billig ja.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 23:09   #31
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg synes heller ikke Reflex sitt regntøy er spesielt mykt. Slitesterkt er det nok, men det finnes absolutt mykere.

Det er ikke det aller mykeste settet nei, men erfaringsmessig så trekker de som er enda mykere litt vann. Vi har flere barn i barnehagen med myke regnklær og de blir oftere våte. Både Abeko, Cubus og flere andre.

Jeg sverger til Reflex.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 23:21   #32
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Har ikke opplevd det du beskriver, Helle.

Ok. Kan jo ha vært noe feil med dem, men jeg syntes det var rart at venninnen sitt var slik også.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 23:24   #33
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bare hatt regntøy fra Reflex og kommer til å fortsette med det. Hvorfor endre på noe som funker.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 23:25   #34
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Reflex sitt, og kommer nok til å kjøpe dette igjen.

Gammel 14-04-08, 01:11   #35
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Vi er også veldig fornøyd med Reflex sitt. Vet om noen som har Skogstad sitt og er veldig fornøyd med det. Det koster litt mer enn reflex sitt da.

Gammel 14-04-08, 07:32   #36
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Lillebror har et Reflex-sett som vi kjøte i høst. Det er kjempe mykt og deilig.
Storesøster har arvet en eldre modell Reflex-regnbukse, det er ikke mykt.

Jeg liker ikke HH heller. Den buksa vi har i alle fall er så stiv at den står av seg selv på gulvet.

Jeg kommer til å fortsette å kjøpe Reflex, dersom jeg finner det samme myke som lillebror har nå.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 07:56   #37
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

vi var veldig fornøyd med reflex sitt. nå har vi lindex sitt. veldig bra det også. helly hansen sitt var vi og fornøyd med men det var jo litt dyrt da.. syns det var like så bra som lindex sitt billige egentlig, men for mye penger å bruke på regntøy.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 07:57   #38
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker bare Reflex sitt, og det er absolutt mykt nok, iallfall for litt større barn. Vi har vært fornøyd med det siden S var 15 måneder.
De er skikkelig sleipe på Babyshop og henger ofte bare frem det til 399 . Dette har litt mer fancy mønster og sånn. Og så henger det bare 1 liten i str 80 eller noe av den andre typen, til 299,-, men dersom man spør har de gjerne flere på lager.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:32   #39
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Reflex er bra. Det har ikke for, men har likevel et tynt-tynt innerlag. Jeg liker ikke fleecefor, blir fort for varmt. Med mindre det kan tas ut selvsagt.

Iben har nå hatt Reflex i hele høst og vår i skauen og det er ennå ikke hull i.

Enig. Reflex er mykt, billig og slitesterkt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:50   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

De er skikkelig sleipe på Babyshop og henger ofte bare frem det til 399 . Dette har litt mer fancy mønster og sånn. Og så henger det bare 1 liten i str 80 eller noe av den andre typen, til 299,-, men dersom man spør har de gjerne flere på lager.

Sleipinger! Det skal jeg virkelig huske på. Jeg tror jeg tar en ringerunde først til de ulikie babyshoppene slik at jeg finner ut nøyaktig hva de har på lager før jeg stikker bort.

Svar

Emneord
regntøy til barn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.