|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Dine beste lavkarbotips?Man kan aldri gå tilbake til det man spiste før. Så enkelt er det. Når man er ferdigslanket kan man sakte men sikkert øke på med karbohydrater, fortrinnsvis komplekse sådanne. Sukker og hvetemel bør fortsatt være til sporadisk bruk, ingen trenger det i kostholdet sitt. |
|
|
|
#42 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Dine beste lavkarbotips?
Helt riktig. Dette er ikke bare en slankekur, men en total livsstilsendring. Ingen vits å gå tilbake til den kosten som en gang gjorde én "fet"..
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Dine beste lavkarbotips?...og det betyr? |
|
|
|
#45 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg held meg til noko ala Lindberg-versjonen. Det er absolutt noko ei kan leve godt og varig på og likevel gå ned i vekt og halde seg der. Eg brukar det ikkje for å slanke meg, men for å halde oppe energinivået og unngå ein "kvapsete" kropp. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Originala
|
Sv: Dine beste lavkarbotips? |
|
|
|
|
|
#48 |
|
saftig
|
Da så. Holder du musepekeren over, står det "himler (sarkastisk)". Derfor lurte jeg.
|
|
|
#50 |
|
Einsam
|
Sv: Dine beste lavkarbotips?Jeg ser nå, at jeg har spist meg opp i vekt på karbohydrater, f.eks. har jeg alltid vært veldig glad i brødmat. Selv når jeg har kuttet snop og alt, spise "sunt" med regelmessige, sunne måltider, har jeg ikke gått nevneverdig ned i vekt. Så for meg er lavkarbo riktig, og jeg kommer til å gå over på et kosthold ala Lindberg etterhvert, og jeg håper kroppen min fortsetter å være slik den er - mer opplagt og med mer energi. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nei, fett i seg selv er ikke skadelig, det er kombinasjonen fett + raske karber og raske karber i seg selv + transfett som har denne effekten. Flere og flere ernæringsfysiologer og leger anbefaler nå feks. heller meierismør fremfor margariner.
|
|
|
#52 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Dine beste lavkarbotips?Iset- jeg lurer bare, Vet du hvor lange langtidsstudier på masse fett i maten det
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Dine beste lavkarbotips?Jeg vet det finnes endel slike studier men jeg er svært lite flink til å lete dem opp, men det ligger noe på lavkarbo.no tror jeg. Man kan jo feks. bare se på folkeslag som har levd hovedsakelig på mettet fett hele livet (inuitter osv), de har jo ekstremt lav forekomst av hjerte- og karproblemer.
|
|
|
#54 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Dine beste lavkarbotips?Hehe- ja du har jo et poeng der....
|
|
|
|
![]() |
|
|