Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-08, 22:41   #21
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

-panelgardiner
-liftgardiner

Panelgardiner er sååå 2000-tallet, ja. Det kommer man i hvert fall til å si om ti år! Men lift-gardinger? I så fall håper jeg kappe-gardiner blir in igjen, for det er enten det eller liftgardiner som kan brukes på vårt kjøkkenvindu!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:42   #22
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mosaikkfliser. Oh so 2007-lissom.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:46   #23
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sånne vasker som står oppå benken på badet. Veldig fint, men så mange som har det..
Og veldig avanserte kaffemaskiner som egentlig bare brukes til vanlig kaffe.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:49   #24
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mosaikkfliser. Oh so 2007-lissom.

Det har jeg vært overbevist om siden jeg pusset opp badet for fem år siden. Ikke noe mosaikkfliser her. Det kommer snart til å være helt ut.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:51   #25
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

okei, så mitt hvite nykjøpte kjøleskap er in?
("skal du virkelig ha hvitt?" sa selgeren).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:52   #26
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

men hvis man synes noe er fint, syns jeg ikke man skal la seg stoppe av trender og om det snart er ut! med mindre mman planlegger boligsalg snart.
våre fliser til kjøkkenet er så utrendy at selgeren aldri hadde solgt dem til noen før

Gammel 13-05-08, 22:52   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det har jeg vært overbevist om siden jeg pusset opp badet for fem år siden. Ikke noe mosaikkfliser her. Det kommer snart til å være helt ut.

Ut eller inn, jeg synes mosaikkfliser er fine, men ikke til bad. Liker ikke store fliser over kjøkkenbenken, men ensfargede moasikkfliser gjør seg her. Synes jeg da. At det blir helt ut tror jeg ikke, for det har vel aldri vært superpoppis heller?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:53   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

okei, så mitt hvite nykjøpte kjøleskap er in?
("skal du virkelig ha hvitt?" sa selgeren).

Hehe, kan hende, kan hende! Noen synes det er fælt, andre liker det.

Vi har valgt det fordi det synes mindre på kjøkkenet og det er lettere å holde rent med klåfingra barn.

minibolle mai 2012
Gammel 13-05-08, 22:56   #29
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

men hvis man synes noe er fint, syns jeg ikke man skal la seg stoppe av trender og om det snart er ut! med mindre mman planlegger boligsalg snart.

Jeg tror ikke det er så enkelt.

Vi er dessverre manipulerbare nok til at det vi synes er fint, gjerne også er det som er "in".

Da jeg pusset opp badet, syntes jeg mosaikkfliser var ganske fint, men jeg tok meg i nakken og innså at det skyldtes den fremherskende trenden. Jeg har levd lenge nok til å vite hva jeg liker hele tiden, og hva som skyldes mote.

Så kjøpte jeg spisestue i såpevasket bøk og hadde hvitmalte vegger midt i nittitalls-syrelutet-furu-og-røde-gule-og-grønne-vegger-med-brystningspanel-perioden også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:01   #30
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Joda, vi blir selvsagt påvirket av trender enten vi vil eller ei. Men jeg mener likevel at det må være OK å velge de elementene fra trendene som passer med ens egen stil og personlighet, uansett om halve Norge velger det samme og det snart er ut. Hvis man på død og liv gjør alt for å ikke følge trendene, er man vel så mye styrt av trender, var mitt poeng.

Gammel 13-05-08, 23:01   #31
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha en slags mosaikkflis på kjøkkenet nå altså, bare så det er sagt. Men ikke fordi det er trendy; jeg har alltid likt det og antar at jeg også vil det om 10 år.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:03   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg skal ha en slags mosaikkflis på kjøkkenet nå altså, bare så det er sagt. Men ikke fordi det er trendy; jeg har alltid likt det og antar at jeg også vil det om 10 år.

på Miss Norway! Samme grunn til at vi har valgt mosaikk på kjøkkenet. Det har jeg villet hatt siden jeg var 10 år og besøkte noen som hadde det, og jeg har likt det siden.

minibolle mai 2012
Gammel 13-05-08, 23:04   #33
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ellers tror jeg den hvite-vegger bølgen kanskje gir seg litt, og gir mer rom for farger.

minibolle mai 2012
Gammel 13-05-08, 23:04   #34
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg og 3 av mine 4 nærmeste venninner har stua full av Bombay, så det er garantert snart ut. Jeg skulle helst vært kvitt hele sjiten sjøl, men men. Det får bli et annet liv.

Gammel 13-05-08, 23:05   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg og 3 av mine 4 nærmeste venninner har stua full av Bombay, så det er garantert snart ut. Jeg skulle helst vært kvitt hele sjiten sjøl, men men. Det får bli et annet liv.

Du kan pusse og male det! Da får hvertfall møblene et nytt liv!

minibolle mai 2012
Gammel 13-05-08, 23:09   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvis man skulle skifte ut alle møblene hver gang det kom en ny trend, ville det blitt en stor belastning for miljøet ( i alle fall det som ikke kan hugges opp til fyringsved!). For de fleste blir det vel uansett til at man lever med de møblene man har, og når de må skiftes ut/man virkelig går lei, så velger man noe fra de trendene som er aktuelle da.

(Men å kvitte seg med furu burde uansett være legitimt, særlig nå som hytte-utbygginga har tatt helt av - da har de et nytt hjem å gå til!)

Gammel 13-05-08, 23:10   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvite vegger har vært "trendy" siden tidenes morgen, den holder seg nok. Det er for mye praktisk nytte i det, lys- og romfølelse og sånt. Ellers tror jeg shabby chic kommer til å forsvinne snart, og gleder meg stort til det. Fondvegger har jeg alltid likt, for det har en kul virkning hvis det er brukt riktig, så det kommer jeg til å kjøre på med her etterhvert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:11   #38
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Iblandet Bombayen har vi faktisk furu-spisestue.

Gammel 13-05-08, 23:14   #39
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvite vegger har vært "trendy" siden tidenes morgen, den holder seg nok. Det er for mye praktisk nytte i det, lys- og romfølelse og sånt.

Enig med deg. Jeg tror risikoen for at man går lei av noe er langt større når det er noe lyskrevende og mentalt krevende som f.eks. mørke møbler, sterke farger, dominerende mønster osv.

Ellers tror jeg at motefarger som kaffe latte, latte, lys toscana osv. lettere blir stereotypt enn mer nøytrale hvit(nyanser).

Gammel 13-05-08, 23:17   #40
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

* Glassbyggerstein (allerede ute, men ikke alle som "skjønner" det)
* Stram minimalisme (allerede også ute, men det er det iallefall mange som ikke "skjønner"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.