Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kalla fakta og gastric bypass

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 10:44   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Kalla fakta og gastric bypass

En av de rent medisinske bivirkningene man har sett etter slankeoperasjoner er blant annet at man ikke greier å slutte å gå ned i vekt. En annen er at man får alvorlige problemer med tennene. (Jeg husker ikke den medisinske forklaringen, men det var noe med opptaket av næring som gjorde at de ikke fikk det de trengte og løsnet.) Det fortelles om folk som var friske men som får smerter og diffuse plager i så alvorlig grad at de alvorlig invalidiseres - disse har ikke jukset med opplegget eller selvsabotert.

I starten brukte man en noe annerledes teknikk på disse operasjonene som vi nå noen år senere vet at var medisinsk katastrofe for mange. Da endret man prosedyre noe, for å motvirke. Dette er dog ikke lenge nok siden til at vi kan si at det har gått bra. Rent medisinsk.

I tillegg kommer de som selvsaboterer i en eller annen grad fordi det psykiske ved sykdommen deres har fått leve videre.

Men for all del - det ser absolutt ut til at det er mange som får det bra også. Jeg har dog ikke sansen for å underslå at det er en ganske alvorlig ting å gjøre med en kropp.

Jeg mener alle aspekter bør belyses i diskusjoner når man ser et fenomen bre om seg med såpass stor kraft som disse operasjonene gjør. Om man ser for seg at man skal få et resultat som er lite sannsynlig å nå og har en feilaktig forståelse av både problemstillingen og risikoene så er det jo mange som vil risikere å ta sjanser med helsa si som de ikke burde tatt.

Samtidig mener jeg at man ikke skal erklære gbp-operasjoner som Djevelens verk og forby dem. Det er pasienter som virkelig trenger denne operasjonen også.

Jeg tror det jeg prøver å formidle er at man fint kan og skal behandle kreft med både stråling og cellegift. Men at man ikke skal bruke disse virkemidlene mot myggstikk.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.