Sv: Selunge vs. sel
Opprinnelig lagt inn av Martis, her.
Minsten skal få begynne på kurs til høsten, men det blir mest vanntilvenning. Junior begynner å bli såpass komfortabel i vannet, at han bør knekke svømmekoden på neste kurs.
Har han gått på slike kurs tidligere?
Jeg trodde også at snuppa skulle lære å svømme på første kurs. Hun er som en fisk i vannet og kan svømme langt, men bare under vann. Vi har forsøkt å lære henne å svømme på ordentlig, men vi har ikke klart det og sendte henne derfor på kurs. Men på kurs har de fokus på helt andre ting. Så på skilpaddekurset har hun lært å flyte; på mage, rygg, veksle mellom dette, ligge som en pil osv. Dette var ting jeg egentlig trodde at hun kunne, men hun kunne det visst bare i rolige omgivelser og sammen med oss voksne. Nå klarer hun det helt alene. Neste kurs for henne er pingvin. Der har jeg sett at de lærer å svømme på rygg, men tradisjonell svømming tror jeg ikke skjer før på selunge.
Jeg meldte egentlig snuppa på pingvinkurs, men jeg ser at hun har hatt god nytte av skilpaddekurset også.
Knerten har gått på vanntilvenningskurs i over ett år nå, og har blitt flink til å være i vann og kan nesten flyte alene. For ham blir den største utfordringen å være i vannet alene. Men de sa altså at de hadde god erfaring med 4-åringer på kurs.