Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!
Som student som ble vekket av rundt en halvtime med buekorps mellom en høy fjellvegg og et par høye blokker, en søndag morgen i eksamenstida, og hoppet i senga (første året, de neste årene var jeg mer mentalt forberedt) kan jeg ikke si at jeg verdsatte øvinga akkurat...
Men nå har jeg bosatt meg trygt unna all øving, og kan derfor greit høre et krops trave forbi jobb en vårdag uten at det er problematisk, ikke når de kommer tilbake heller. Og på 17. mai er det jo på et vis noe som hører til, dog har vi droppet sentrumsfeiring de siste årene, det er nok med det lokale med barn.
Men altså, jeg synes vinter er greit dersom det kommer sånn LITT snø, som måkes pent tilside, også kan det være kaldt, sånn noen minus, så det holder seg sånn. Sånn er ikke verden. Og da tar jeg nok heller slaps som regner vekk, enn den enorme haugen med snø måkebilen legger der jeg skal rygge ut av garasjen, bakken som jeg nesten ikke kommer meg opp mde bil, fortau som er utilgjengelige med vogn, og søren meg, kuldegrader nok til å forfryse nesen på vei bort til bilen, og en unge som vil ut og AAAAAKE! Tre turer i bakken, så måtte vi inn for å ikke forfryse ansiktet. Eller foreldrene.
Jeg er og blir vestlending i sjel og sinn, tror jeg. Dog er det ikke akkurat Bergen som står mitt hjerte nærmest, men det er ikke klimaet sin feil.
Men mangfold har vi ikke akkurat mye av her i borettslaget vårt. Det er ei adoptet jente, det nærmeste vi kommer. Det bodde en indisk familie her ei kort stund, men den var kort. I barnehagen til Knerten er det ei jente med polske foreldre. Ja, og mora til den ene er opprinnelig tysk. Kan ikke akkurat si at det er det store mangfoldet nei.