Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-11, 23:07   #181
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!

Jeg kan da ikke huske så mange buekorps. Jeg bodde riktignok på Danmarksplass i studietiden, vet ikke om de har eget korps. Bodde også en kort periode i Sandviken og da hørte jeg korps. Langt utenom 17 maiperioden. Det jeg vil frem til er at man kan unngå buekorps ganske greit.

Det hører til på arrangement og 17 mai, men den øvingen..

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:08   #182
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buekorps er fint! Det er så deilig å stå midt i sentrum på 17. mai, og så går buekorpsene forbi og dundrer løs i takt mens lyden tar tak i deg, og dundrer gjennom hele kroppen! Jeg får rett og slett tårer i øynene av det. Og å høre på dem når de øver er jo bare koselig og et vårtegn. Nesten som at det er koselig å høre raketter som smeller i romjulen også.

Rine: Argh! Nå fikk jeg den sangen på hjernen!

Gammel 27-08-11, 23:09   #183
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bodde i Sandviken. J***lig mange buekorps i april/mai. Det er ikke pent å høre på altså, synes bergensere det faktisk er pent? Men, alvorlig talt, det er definitivt ikke en grunn til å velge bort Bergen. Jeg er virkelig veldig glad i Bergen, selv om jeg ikke kommer til å flytte tilbake.

Gammel 27-08-11, 23:10   #184
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

OK, DM, jeg registrerer at bergensere synes det er pent med buekorps. Akkurat det må jeg innrømme at jeg sliter med å forstå, enda så vennlig innstilt jeg er til Bergen.

Gammel 27-08-11, 23:11   #185
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser meg ikke som bergenser, men jeg synes det er pent. Bare ikke når jeg sover.

Tre stk!
Gammel 27-08-11, 23:11   #186
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo endel snø i Oslo. Men absurd? Jeg synes i grunnen det er fint selv om bilistene åpenbart glemmer at det blir vinter hvert år. Slike vintre vi har her jeg bor nå synes jeg faktisk er verst. Det er snø, men ikke nok snø. Det er kaldt, men gjerne ikke mens det er endel snø. Snøen smelter, men ikke helt. Og det er ikke nok snø til at man gidder å brøyte skikkelig. Bortsett på fortauene der all snøen man faktisk har brøytet bort legger seg. Jeg kan fint ha skikkelige snøvintre eller vintre uten snø, begge deler fungerer for meg. Men denne på-av-greia vi har her midt i landet liker jeg dårlig. Og så liker jeg dårlig at vinteren så å si alltid får en krampetrekning i april med skikkelige mengder snø. Snøen kan godt bli borte før vi skriver mars synes jeg.

Gammel 27-08-11, 23:12   #187
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...tenkte på bauner om de skulle brenne...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:12   #188
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Haha, nei, absurde mengder med snø i Oslo er det virkelig ikke. Kom Žan igjen altså.

Gammel 27-08-11, 23:13   #189
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Men du Skremmern, du har jo pusset opp så fint i det huset ditt, du kan jo ikke flytte fra det!

Tre stk!
Gammel 27-08-11, 23:13   #190
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Si absurd en gang til da

Tre stk!
Gammel 27-08-11, 23:14   #191
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er ABSURD at noen i det hele tatt vil bo i Oslo. :tøffer seg:

Gammel 27-08-11, 23:15   #192
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg vil heller vasse i snø til midja i januar enn barfrost og sur vind altså. Det gruser regn og slaps også gitt. Ja takk til skikkelig vinter!

Jeg er nok her jeg også ja. Snø "luner" veldig.

Gammel 27-08-11, 23:16   #193
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes det er ABSURD at noen i det hele tatt vil bo i Oslo. :tøffer seg:

Ja, vi er nok 500.000 gærninger.

Gammel 27-08-11, 23:16   #194
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Gammel 27-08-11, 23:21   #195
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er trøndernes magre trøst også når snøen ligger og tempen synker under 15 kalde. Nei takke meg til slaps og normal temperatur.

Tuller du eller? Det oppleves varmere om det er minus 5 og snø enn minus 5 uten snø. Jeg sier ikke at det ER varmere, men det oppleves varmere. ELler i hvert fall lunere.

Gammel 27-08-11, 23:25   #196
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

15 kalde med snø er jo nada problem. 5 kalde og barfrost og vind derimot er pyton.

Gammel 27-08-11, 23:25   #197
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Som student som ble vekket av rundt en halvtime med buekorps mellom en høy fjellvegg og et par høye blokker, en søndag morgen i eksamenstida, og hoppet i senga (første året, de neste årene var jeg mer mentalt forberedt) kan jeg ikke si at jeg verdsatte øvinga akkurat...

Men nå har jeg bosatt meg trygt unna all øving, og kan derfor greit høre et krops trave forbi jobb en vårdag uten at det er problematisk, ikke når de kommer tilbake heller. Og på 17. mai er det jo på et vis noe som hører til, dog har vi droppet sentrumsfeiring de siste årene, det er nok med det lokale med barn.

Men altså, jeg synes vinter er greit dersom det kommer sånn LITT snø, som måkes pent tilside, også kan det være kaldt, sånn noen minus, så det holder seg sånn. Sånn er ikke verden. Og da tar jeg nok heller slaps som regner vekk, enn den enorme haugen med snø måkebilen legger der jeg skal rygge ut av garasjen, bakken som jeg nesten ikke kommer meg opp mde bil, fortau som er utilgjengelige med vogn, og søren meg, kuldegrader nok til å forfryse nesen på vei bort til bilen, og en unge som vil ut og AAAAAKE! Tre turer i bakken, så måtte vi inn for å ikke forfryse ansiktet. Eller foreldrene.

Jeg er og blir vestlending i sjel og sinn, tror jeg. Dog er det ikke akkurat Bergen som står mitt hjerte nærmest, men det er ikke klimaet sin feil.

Men mangfold har vi ikke akkurat mye av her i borettslaget vårt. Det er ei adoptet jente, det nærmeste vi kommer. Det bodde en indisk familie her ei kort stund, men den var kort. I barnehagen til Knerten er det ei jente med polske foreldre. Ja, og mora til den ene er opprinnelig tysk. Kan ikke akkurat si at det er det store mangfoldet nei.

Gammel 27-08-11, 23:25   #198
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

15 kalde med snø er jo nada problem. 5 kalde og barfrost og vind derimot er pyton.

Definitivt.

Gammel 27-08-11, 23:26   #199
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Minus 5 er uansett ikke særlig kaldt. Snøen er bare i veien. Minus 28 og barfrost som vi opplevde i fjor var kaldt og snø hadde isolert litt, men jeg hadde personlig foretrukket slaps og temp rundt null framfor den hersens snøen.

Jo, men om vi snakker Oslo-Bergen problematikk så snakker vi ikke 28 kalde, vanligvis. Det var det jeg la til grunn når jeg snakker om snø som "luner". Det er ikke så ofte vi har det så kaldt i Oslo som det var i fjor.

Gammel 27-08-11, 23:27   #200
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du funnet det ut ennå, Skremmern? Er det Oslo eller er det Bergen som er best?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.