Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Opprinnelig lagt inn av Emma, her.
Dét er jeg helt enig i. Det som provoserer meg er at så mange velbemidlede mennesker, dvs de med to dyre biler og gode jobber, som absolutt kunne ha brukt sykkelen litt flittigere, engasjerer seg så sterkt. Ikke på vegne av de du snakker om her, men fordi det etterhvert blir dyrt å holde denne standarden. Dét er selvsentrert og ikke så rent lite provoserende, synes jeg. Og det finnes viktigere saker her i verden, som man heller bør stå på barrikadene for.
Men dette er så typisk for etterkrigsgenerasjonen. de var de første som hadde almenn tilgang til høyere utdanning og studielånet deres forsvant i inflasjonen på 80-tallet med et poff. Huslånet likeså. Husene de bygde eller kjøpte er nå verdt det seksdobbelte eller mer, de har hytter og biler og går av med AFP etter et kort og behagelig yrkesliv. Jeg er veldig klar over at dette gjelder middelklassen, men jeg mener seriøst at de har det veldig godt der de sitter i de nedbetalte husene sine, med hytter og leiligheter i Spania, nye biler og hei hvor det går. At de skal syte over bensinprisen er et hån mot arbeiderklassen og vi som kommer etter dem.