|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Unik
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Me er ein småbarnsfamilie med innmari dårlig råd. ( og dette er ramme alvor, eg tuller ikkje )
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Jeg irriterer meg over alle mailene og SMS kampanjene. Men jeg håper ikke bensinen går så mye mer opp. Vi er avhengi av bil. Det går ikke buss her mer enn et par ganger i hverdagen og 1 gang på lørdager. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Nemlig. Vi er også avhengige av bilen, da det ikke går busser her når mannen skal på jobb. Dessuten er buss-tilbudet her ofte så elendig at man risikerer at bussen ikke kommer i det hele tatt. Og skal man levere barn to forskjellige steder, samt gå på jobb et helt annet sted, MÅ man ha bil så neste år når jeg skal ut i jobb må vi faktisk ha TO biler for å få det til å gå.
|
|
|
#24 |
|
Shake it out!
|
Selvfølgelig vil det gå på bekostning av noe annet. Det gjør det alltid. Men vi snakker likevel ikke om de helt store summene penger. Det er jo ikke så mye penger en vanlig familie bruker på bensin. Det er økning i andre utgifter - som renta - som burde bekymre oss vesentlig mer. Verre å måtte selge huset enn å måtte tenke seg om en gang ekstra mht nødvendigheten av bilturen, før man kjører avgårde.
|
|
|
#25 |
|
seru
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Det er helt sjukt. Folk hiver gladelig penger ut gjennom vinduet til alskens dill og dall, men kom ikke her og skru opp bensinprisene!
|
|
|
|
#26 |
|
Ringskrømt
|
Som Maxi sier kommer bensinøkningen i tillegg til rentestigninger og dyrere mat. Og du kan umulig være særlig bevandret utenfor Oslo med en sånn tankegang. Jeg mener, turen til Bergen?
|
|
|
#27 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Det er vel litt forskjell på å frivillig bruke penger på dill og dall, og det å MÅTTE bruke penger på bensin når man kanskje er livsavhengig av bil?
|
|
|
#29 |
|
Søt og rar
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Vi er småbarnsfolk og har bil,
|
|
|
#30 |
|
tankefull
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Jeg ser ikke helt poenget med å sende mailer og sms med oppfordringer om å boikotte det ene eller andre selskapet. Ei heller ha bensinprisene som hovedoppslag på avisene. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Det som er litt ironisk oppi det hele er at staten Norge tjener ekstremt godt på oljeprisen, som også er den samme som får bensinprisen til å stige.
|
|
|
#32 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Ja, 60 % av bensinprisen er vel avgifter? Heia avgiftslandet.
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Nei nå har du regnet feil - eller så bor du på et obskurt sted! |
|
|
|
#34 |
|
Unik
|
Eg skriver at me ikkje har råd til å bruke meir enn 1500,-
|
|
|
#35 |
|
Søt og rar
|
Jeg skjønner at enkelte har lyst til å klage, men det vil jo alltid være sånn at det er både fordeler og ulemper ved å bo der en bor.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Greit - men du ser at måten du framla argumentene dine på, gjorde at prisøkningen så ut til å være formidabel. Det er jo det som er problemet i slike situasjoner - nemlig at mange bruker argumenter som fremmer sitt eget syn. |
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Jeg tror Siri peker på noe viktig her, det er så utrolig mange (spesielt kvinner) som handler og handler og handler, det er jo bare å lese tråder her inne! Jeg tror det er mange av de som nå klager så veldig - rett og slett fordi det blir mindre penger til barneklær og -utstyr og diverse andre ting til seg selv... |
|
|
|
#38 |
|
tankefull
|
Det er sant, men man har kanskje ikke regnet med å få dårlig råd da man bosatte seg der? Det er heller ikke alle som har like lett for å flytte på seg, med tanke på familie, venner, arve gårdsbruk osv. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes dette er ille, altså. Jeg har sett lignende argumentering før, og jeg skjønner det bare ikke. Det må da være stuerent å være imot en prisøkning uten at man skal dra den enkeltes handlevaner i tvil? Har ikke du råd til å betale 17 kroner litern', altså? Hmm, var det ikke du som handlet ny genser i går? Det er helt latterlig absurd at man som forbruker skal finne seg i alt fordi 1) vi er jo så heldige å få bo i Norge, tenk på alle de som ... og 2) fordi vi har penger til å handle mer enn ett plagg pr. lønning. Jadda, vi skal godta alle avgifter og prisøkninger, for man bor da i Norge og har tross alt råd til å handle klær. Jeg finner ikke ord. Eller jo, jeg gjorde visst det.
|
|
|
#40 |
|
Epikur
|
Tsk tsk, jeg er oppvokst i en bitteliten utkantkommune der det gikk to busser til kommunesenteret om dagen, en kl. 0730 og en kl. 1430. Jeg vet veldig mye om å være helt avhengig av bil. Men samtidig: i den kommunen tjener ikke folk mye mindre enn i byene, man får en diger enebolig for en halv million, og alle mine gamle klassekamerater som er blitt boende igjen jobber i reduserte stillinger, har to biler, hytte, stort nedbetalt hus og lider ingen nød!
|
![]() |
|
|