Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.
Jeg skjønner at enkelte har lyst til å klage, men det vil jo alltid være sånn at det er både fordeler og ulemper ved å bo der en bor.
En må jo anta at det var gode grunner til å bosette seg nettopp der? Da må en ta med seg ulempene ved hjemstedet sitt også.
Jeg har vokst opp i Sogn og Fjordane, og bor nå i Bergen - og klarer å se forskjellene og være takknemlig for de egenskapene jeg har valgt.
Det er sant, men man har kanskje ikke regnet med å få dårlig råd da man bosatte seg der? Det er heller ikke alle som har like lett for å flytte på seg, med tanke på familie, venner, arve gårdsbruk osv.
Selvfølgelig kan man velge å gjøre det, men det er ikke bare bare. Et annet moment er jo også det at jo mer sentralt en velger å bo, jo dyrere blir boligene. Det er ikke sikkert at man har råd til å bo mer sentralt.
Og bare for ordens skyld. Jeg klager ikke altså. Selvfølgelig ønsker jeg lavest mulig pris på drivstoff, men jeg bor såpass sentralt til at jeg kan gå til det meste jeg trenger i det daglige. 
|