Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte mødre"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 16:52   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Du har hengt deg helt fanatisk opp i denne iskrem-smakingen! Jeg vil da gå ut i fra at du (akkurat som Kasia) har tatt alle andre forhåndsregler og anbefalinger for å unngå allergi, ellers er du dobbeltmoralistisk.

Mener du at det er dobbeltmoralsk å si at noe er galt, dersom man gjør noe annet galt selv? Da er jeg uenig med deg. Hvis man prøver å fremstå som bedre enn man er, og skjuler egne negative sider, og samtidig kritiserer andre for å gjøre det samme, da er det én ting. Men jeg kan ikke være enig i at dersom man har katt, er det dobbeltmoralsk å si at man ikke bør gi is til seks måneder gamle babyer.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

La oss si, Majsa, at du har en katt, også sier jeg i denne diskusjonen: "Alle vet at katter kan trigge allergier, og sjansen for at man skal få allergi av katt er selvsagt liten, men så lenge den er der, hva er vitsen med å ha katt?"

Det er nok ganske mange som mener akkurat det. Men hvis man er glad i katter, spesifikt i sin egen katt, og mener at den er en verdifull del av familien og tilfører både voksne og barn mye positivt, så er det ikke så vanskelig å forklare hva man mener er vitsen med å ha katt. Det er vanskeligere (for meg) å se noen klare fordeler ved å la barn smake f.eks. is før de er gamle nok i henhold til gjeldende anbefalinger.

Og man kan da fint vurdere risikoen ved kattehold som akseptabel i forhold til fordelen, selv om man mener at det ikke er akseptabelt å gi is til babyer. Jeg ser ikke noe dobbeltmoralsk i det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.