Sv: Og så er det snart jul igjen
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Siden dette har utviklet seg til en spør-og-lær-tråd; kan noen forklare meg logikken bak å være så ivrig på å verve nye medlemmer, når det er de så og så mange SISTE som får bli med i himmelen? Det måtte da være mye bedre å bare rekruttere så mange som det er plass til, og så ferdig med det?
Først, jeg har ikke hundre prosent peiling lenger. Mye er glemt, og noe er fortrengt.
Til himmelen kommer 144 000. (Hvor tallet kommer fra husker jeg ikke lenger.) Dette er "de salvede", som skal styre der oppe sammen med Lammet, eller Jesus. Hvis noen har vært med på minnehøytiden, og fått med seg at noen har nippet til vinen og spist av brødet som blir sendt rundt, så er det da en av "de salvede" som har fått et hint om at himmelen venter når h*n dør. (Åj, dette så veldig sektskummelt ut.)
Resten av røkla som innvier seg, altså blir et Vitne, har et "håp om å få leve evig på en paradisisk jord". Tanken er altså at når Harmageddon (eller dommedag) kommer, skal de verdslige dø, rett og slett, og "det skal bli en ny himmel og en ny jord, der rettferdigheten bor, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte" (Åpenbaringen 21:4, så vidt jeg husker.) Da er planen at jorden, altså den vi befinner oss på nå, skal bli et paradis, alle skal leve evig og ingen skal bli syke og alt er bare blomster og sommerfugler.
|