|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
|
Sv: Og så er det snart jul igjen
Først, jeg har ikke hundre prosent peiling lenger. Mye er glemt, og noe er fortrengt. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
flisespikker
|
Og ingen veps? Unnskyld, feil tråd. :stikker:
|
|
|
#144 |
|
flisespikker
|
Men er det ikke slik at vi ikke-utvalgte bare dør, da? Er det det som kalles evig fortapelse? Eller er det flere nivåer blant taperne også, ikke bare vinnerne? (Som i: De beste kommer til himmelen, de ganske bra men ikke helt utvalgte får leve på en paradisisk jord, de "verdslige" dør og forsvinner, og de aller verste kommer til helvete?)
|
|
|
#145 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Og så er det snart jul igjenSees nedenunder.
|
|
|
#146 |
|
|
Nei, her har jeg aldri fått noen spesielt utfyllende svar, mye fordi bibelen jo er ganske malerisk i sine beskrivelser, og at det vanskelig å vite hva som er symbolsk og hva som er bokstavelig. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Og så er det snart jul igjenHer var det mye å lære ja....
|
|
|
#148 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men er det ikke slik at de 144 000 menneskene skal være direkte avstammning til en-eller-annen bibelkarakter? Og er det ikke litt fler enn 144 000 Jehovas vitner i verden?
|
|
|
#149 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Og så er det snart jul igjenAltså helvete er i Mosjøen. Det har jeg lært en gang for lenge siden av noen derfra
|
|
|
|
#151 |
|
|
Nope. Og jo. Som sagt, det er bare et fåtall som faktisk er blant "de salvede", alle de andre vitnene skal leve evig i paradiset. Blant blomstene og sommerfuglene. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Protonterapeut
|
"Menigheten". Det lærte jeg her om dagen, da en som jeg sitter i et styre med, snakket om menigheten sin og jeg spurte hvilken menighet det var.
Som sagt, jeg har et år på kristen privatskole på baken:
|
|
|
#153 |
|
|
Sv: Og så er det snart jul igjenAh, nettopp, tolvstammeriket. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Travelt opptatt
|
Betyr det at man må være levende under dommedag for å bli salvet? De velger ikke de beste blandt de millionene som har dødd i løpet av de 5000 årene jorda har eksistert?
|
|
|
#155 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Og så er det snart jul igjenNok en med kristen privatskole i baken melder seg, både som elev og del av personalet... Og jeg svarte pent og høflig: "Nei, jeg tror ikke det er spesielt lurt," da det kom to skjønne unge damer fra JV og ville misjonere på internatet.
|
|
|
#156 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Og så er det snart jul igjenJeg tror forresten det er slik at på dommens dag, så skal både levende og døde dømmes - altså man vekkes opp eller noe slikt.
|
|
|
#157 |
|
|
Jo. Mengder av "salvede" har allerede strøket med. De nøyaktige tallene er det dog vanskelig å få tak i, jeg nevnte vel en gang for min far at "det hadde jo vært greit å vite, for når sistemann har gått er det jo bare å hamstre opp med hermetikk", men det var visst ikke så enkelt, nei... |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Protonterapeut
|
Men hva med de som da allerede er blitt til jord, eller enda verre; de som er kremert?
|
|
|
#160 |
|
|
Dere er så lite troende. |
|
|
|
![]() |