Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt?
Så snart h*n vokste ut av babysetet 32 16,67%
Da h*n ble 2 år 37 19,27%
Da h*n ble 3 år 62 32,29%
Da h*n ble 4 år 61 31,77%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-08, 23:33   #11
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Jeg er ikke av de "flinke", men så har vi vært så "heldig" å få tre bilsyke barn
De to eldste ble nok snudd litt før de ble to år. Eldste lå i bag de første månedene, det ble vi anbefalt, for babyen skulle ikke sitte. "Heldigvis" hadde vi ikke plass til bag og sete da mellomste ble født.
Minsten prøvde vi lengst mulig å holde bakovervendt, hun var vel 2 år og 2 mnd...
Jeg har hele tiden villet vente lengst mulig, men det ble for vanskelig når jeg hele tiden måtte være var på tegn til bilsyke. Og har fulgt de fleste råd om bilsyke. De to eldste ble etterhvert flinke til å fortelle når de måtte ha en pause for å unngå å bli syk. Men da var de så store at det ikke var aktuelt å snu de tilbake.
Med en 4 åring som sier mamma jeg har vondt i magen, da har jeg max 30 sekunder på meg...

Jeg synes ikke jeg ser så mange bakovervendte over 3 år (men nå kan det hende mange av de jeg ser er over 3 år, vant til lange barn jeg).

Synes det er mange små som sitter i fremsetet på nyere biler (og da har vel de fleste airbag?). Selvsagt er det en del biler der airbagen kan kobles ut, men tror det er mange som sitter fremme som ikke burde. Vet ikke hvor mange jeg har forklart at det ikke hjelper å sitte på pute i fremsetet. Iallefall unødvendig når det ofte er ledig plass bak. Jeg er streng der. Nå får eldste (141-142 cm) kun sitte foran om det er fullt bak, men bare da. Og mellomste som er ca 135-136 får ikke lov enda.

Skulle ønske alle var like "flinke" som flertallet som svarer i tråden her. Vi har alle våre grunner, problemet er bare at de ikke alltid er like "gode".... Mulig vi kunne gjort mer, men syntes vi har prøvd så godt vi kunne. Vi har heldigvis hatt flaks, og aldri vært i noe ulykke av noe slag. For jeg har vært klar over at det er best å sitte bakover så lenge som mulig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.