|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
Så snart h*n vokste ut av babysetet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 16,67% |
Da h*n ble 2 år |
37 | 19,27% |
Da h*n ble 3 år |
62 | 32,29% |
Da h*n ble 4 år |
61 | 31,77% |
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Ikke jeg heller. Vennene til eldstemann kaller setet hennes for "babysete".
![]() |
#162 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Mine store sitter i beltestoler (eldste er 10 år) og vennene kaller deres seter for babyseter.
![]() |
#163 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Lillemor ble snudd da hun var 3 år - dessverre. Junior sitter selvsagt bakovervendt ennå, og jeg satser på at han skal gjøre det til han blir i alle fall 4 år.
![]() |
#164 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Flervalg, Zoe, flervalg.
![]() |
#165 |
Ekvilist
|
I den forrige barnehagen til Poden var alle de åtte barna under tre år, de fleste var to. Det var bare Poden og dattera til venninna mi som satt bakovervendt. Jeg har inntrykk av at de fleste mellom 2-4 sitter forovervendt, og jeg synes det er trist. Særlig siden jeg mistenker at det dreier seg om uvitenhet, og ikke gjennomtenkte valg. Informasjon ut til folket!
![]() |
#166 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Da storesøster var 2 år begynte hun å vise tegn til bilsyke. På lengre turer bagynte hun å kaste opp. "Alle" rundt oss mente at det var bare å snu henne så ville hun ikke bli bilsyk mere. Vi stopper heller annenhver time, og dermed fikk vi bukt med bilsyken.
![]() |
#167 |
Ekvilist
|
Her snakker vi forebygging på høyt plan, dog på litt feil plan kanskje?
![]() |
#168 |
trenger lading
|
Alle mine har begynt før de ble året, så hos oss stemte ikke det...
Kunne aldri kjørt 2 timer uten bilsyke barn (bortsett fra om vi kjørte på natta). 30 minutter uten "luftepause" har vi så vidt begynt å klare nå.
![]() |
#169 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?I vår forrige bil satt storesøster til 2 år og 3 mnd bakovervendt. Der var det trangt gitt, og vi hadde den gamle Besafestolen til henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Quiet, please
|
Tøft.
![]() |
#171 |
nygift
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi snudde knoll & tott da de fikk nye seter etter babysetene, det var vel fordi at jeg trodde det var vanlig og det var ingen som sa noe til meg om at de "kunne" sitte bakovervendt lenger.
![]() |
#172 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?2/3 av FP-ere lar barna sitte bakovervendt til de er minst 3 år. Betyr dette at FP-ere er mer opptatt av trafikksikkerhet enn folk flest, eller er de rett og slett ute av stand til å ta selvstendige avgjørelser og gjør bare det myndighetene og autoriteter befaler og anbefaler? |
![]() |
![]() |
#173 |
© All rights reserved
|
Man blir ikke bilsyk pga av ballansenerven, men pga likevektsansen i mellomøret. I mellomøret han man væske med krystaller i som beveger seg når man beveger hodet. Når hodet er i bevegelse, men man likevel fokuserer blikket, blir det en sanse-kræsj mellom synsansen og likevektsansen. Det er da man blir bilsyk. Sist redigert av 007 : 25-06-08 kl 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?4 år og et par mnd
![]() |
#175 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Hannah hadde det litt trangt i sin HTS Besafe Izi Kid, så vi kjøpte en Britax MultiTech - og den sitter hun mye bedre i.
![]() |
#176 |
By the Sea
|
Sorry, Polyanna! Vurderte å lage en langt mer detaljert med alternativer for det éne og det andre og det tredje og det fjerde barnet og sånn... - men det ble så mange alternativer i hodet mitt, at jeg tok en beslutning på at det enkle ofte er det beste.
![]() |
#177 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Men det blir nok en viss bias her, for de fleste av oss har flere barn, og jeg valgte det alternativet med høyest alder. Jeg tror det trekker opp snittet en del hvis mange gjør det samme.
![]() |
#178 |
By the Sea
|
Ja, men det er greit. Da får det gjenspeile hvor opplyste vi er per dags dato, og ikke evt. feil man gjorde for 8 år siden - for det virker som om de fleste som har svart i tråden her lar de yngste barna sitte lengst bakovervendt pga større fokus de siste årene.
![]() |
#179 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Det er sant. Det er jo et litt bevegelig mål dette her. Jeg mener at det var 3 år man sa da storebror var ca. 3, så vi hadde ikke dårlig samvittighet for ikke å snu ham tilbake da han hadde fått førligheten tilbake i beinet (Da var han 3 og noen måneder). Det virket også meningsløst å kjøpe et nytt og større sete som bare skulle brukes et par måneder (søstra hadde da arvet hans sete).
![]() |
#180 |
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
Eh.... MultiTech er vel en kombistol? Den kan brukes begge veier, og som kun pute/sete med bilens seler attpåtil? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|