Sv: Har du prøvd stoff?
Det var relativt vanlig med hasj i deler av mitt ungdomsmiljø. (Jeg er fra et lite sted, og hadde venner fra flere sosiale "gjenger".) Til tross for det har jeg ikke gjort noe mer enn å sitte noen timer "i røyken" ved et par anledninger. Dette er litt fordi jeg alltid har sett min egen tendens til avhengighet. Sunn fornuft sier dermed nei, siden den ene siden av familien ser ut til å ha arvelig anlegg for misbruk. Jeg drikker også sjelden større mengder alkohol, det er tydelig noe jeg lett kan miste kontrollen i forhold til. Antakelig spilte det også en rolle i tenårene at jeg så at de som brukte narkotika kun hadde en kortvarig positiv effekt, mens det ellers var mye negativt forbundet med det. To barndomskamerater av meg døde unge som følge av hasjrøyking, to andre er alvorlig funksjonshemmet og en god del har fått redusert livskvalitet som følge av at narkotika (inkludert hasj) har tatt for stor plass.
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Vi har holdt oss til sex, alkohol og rock n'roll.
Nå ser jeg ufrivillig for meg Mim og Amidriels vennefester som gruppeorgier til høy musikk. 
|