Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd stoff?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang prøvd/tatt stoff?
Nei 154 68,14%
Ja 69 30,53%
Dustepoll (denne må vel også med?) 3 1,33%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 18:09   #20
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du prøvd stoff?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

(…) Vi som har fulgt med henne i alle år, er ikke i tvil om at det var eksperimenteringen med hasj som startet det hele,- så at hasj er så uskyldig som enkelte skal ha det til, er jeg dypt uenig i.

Dette er først og fremst statistikk. Statistikken sier vel at hasj ikke er særlig farlig, og det gjør den enten man er enig eller uenig, og til tross for moteksempler i form av skrekkhistorier. Og jeg tviler på at skrekkhistoriene virker slik de som forteller dem ønsker dersom man samtidig underslår hva statistikken sier, men i rettferdighetens navn ser det ikke ut til at nøktern informasjon får ungdom til å ruse seg i særlig mindre grad heller da.

Årsakssammenhenger er også kinkige greier; det er i ettertid svært vanskelig å fastslå hva som er årsak og virkning i eksemplet ditt, og hvis man ønsker å gjøre noe med rusproblemer, psykiske lidelser og sosiale problemer tviler jeg på at det er mest fruktbart å alltid gå ut fra at rusmiddelbruken er hovedårsaken til problemene, men det har, så vidt jeg forstår, vært ganske vanlig i Norge.

Ben "damned if you do" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.