Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-06, 21:24   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)

Jeg har da ikke sagt at det ikke KAN skje ulykker, har jeg vel? Eller at jeg ikke forstår at det kan skje menneskelige feil? Bare at sjansen er utrolig LITEN. Og at i en travel hverdagssituasjon har jeg av og til skippet på sikkerheten uten at jeg har ligget våken etterpå nettopp fordi jeg føler at den risikoen jeg tok var så uendelig minimal. Sånn er jeg bare som person - beklager. Det gjelder alle ting. Jeg gidder ikke bekymre meg ødelagt over ting som kanskje muligens nesten helt sikkert kommer til å skje.

Jeg har vel ikke forsvart det, har jeg? Eller anbefalt det? Eller sagt at det jeg gjør er noe lurere enn det andre gjør? Tvert imot. Jeg er bare ÆRLIG, og innrømmer at jeg gjør noe jeg IKKE burde gjøre, mot bedre vitende, fordi jeg IKKE er perfekt. Fordi det kan gå litt fort i svingene for alle og enhver i en travel hverdag. Eh - dårlig eksempel kanskje?

Jeg tror dessuten at det er mange som gjør som meg her inne uten å ville innrømme det. Da er man tilbake til den "evige" forumdiskusjonen - skal man ikke få komme med råd og meddele kunnskap hvis man ikke er 100% perfekt selv? Jeg sier det nå som det er, og jeg ser jo at jeg ikke er den eneste i barnehagen som sikrer barna annerledes i de 20 sekundene på villaveien hjem fra bhg og når de skal på hytta i weekenden. Barn som sitter foran, på fanget bak rattet, med airbag foran seg etc. (Det siste gjør jeg for eksempel ALDRI, uansett, for det er ingen liten risiko i mine øyne). Og jeg sier ikke det for å dekke meg bak "hva alle andre gjør", men konstaterer at det nok er mange som slurver uten å annonsere det.

Men jeg er altså ærlig.

Risikoberegning er et hypotetisk fag. Men slik jeg ser det - og som dere selv skriver - så er det faktisk mye farligere for meg å gå med puddingen i barnevogn
- helt usikret langs veikanten.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.