Sv: Hva bør man få skrive på forum?
Opprinnelig lagt inn av torsk, her.
Jeg hadde klart reagert annerledes i fortrolig samtale IRL enn postinger på åpne internettforum, ja. Hvorfor? Fordi det er to veldig forskjellige settinger.
Ja, jeg er enig i at det er to forskjellige settinger, men det er interessant å vite hvorfor man reagerer forskjellig i forskjellige settinger. Hvorfor skulle jeg ikke få kalle noen en hore på et forum hvis jeg kunne gjort det i en samtale RL? Er det antallet folk som leser? Det at vedkommende kunne bli gjenkjent? At det er skriftelig? At det blir "stående" til "evig tid"? (Det siste er definitivt ikke et argument for meg, jeg kan huske samtaler jeg har hatt år tilbake ordrett.) At man får en annen reaksjon her enn i RL?
Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.
Jeg har også vært innom en del ulike forum de siste årene og kjenner ikke igjen det du sier her... helt til jeg begynner å tenke mer over det. Jeg lurer på om det er samme fenomen jeg ser, men at det virker som et annet fordi FP'ere har et større ordforråd?
Det er ofte forskjellige ting som vekker reaksjoner på forskjellige forum, men tendensen er den samme. Noen ganger er det motsatt, den som skriver skriver helt rasjonelt og saklig, men blir tolket som emosjonell og følsom. (Skjer ikke så ofte her inne, akkurat.)