Sv: Hva bør man få skrive på forum?
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Foreslår at de som skal skrive "avreagereinnlegg" får presisere det. Ikke lett å vite når man skal kommentere og når man skal diskutere. 
Ja, jeg er enig i at det er greit å si noe om hva man mener.
Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.
Det blir jo litt pussig å diktere i hvor stor grad man kan reagere på noe som er skrevet i et nettforum?
Hvem er det som dikterer det?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det er to sider av samme sak, det der. Skal man kreve at folk legger litt anstrengelse i å forstå et hovedinnlegg, bør man kunne kreve den samme typen anstrengelse for å forstå eventuelle reaksjoner.
Det er kanskje dette jeg reagerer på. Er det ikke rimelig at folk som ikke er emosjonelt berørt holder hodet mer kaldt enn de som er det? I eksemplet jeg brukte (med utroskap) er det ikke unaturlig at den som står utenfor både ser og skjønner ting som jeg ikke gjør. Alikevel er det vel ikke en rimelig reaksjon og si til noen som er frustrert og lei seg at "Du burde være glad du er kvitt dritten!" (eller enda verre: "Ja, det var din egen feil.") Og dette er helt uavhengig av hva som er objektivt sant.
Innenfor oppdragelse og psykologi er det jo dette som kalles å bli møtt på følelsene sine, at man tar hensyn til personens subjektive opplevelse og ikke de objektive faktaene.