Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det berre eg som reagerer på denne reklamen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 18:52   #11
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamen

Jeg er merkelig splittet i denne diskusjonen, kjenner jeg. Rent fornuftsmessig synes jeg ikke at man skal ha slike reklamer, fordi de opererer med så korte tidsrammer at mange kanskje kan la seg rive med og gjøre noe de kanskje ikke hadde tenkt så mye over. Merk at jeg ikke sier at de kan gjøre noe de angrer på, for de færreste angrer faktisk på en slik operasjon. Til og med de som har hatt alvorlige komplikasjoner etter et slikt inngrep (Aleris har ennå ikke hatt alvorlige komplikasjoner) sier at de ikke angrer. Alle får en inngående samtale med sykepleier på forhånd der de blir spurt om absolutt alt tilknyttet overvekten, og de er helt klare på at dette er absolutt siste utvei. Alle må også gjennom diverse konsultasjoner og kurs, og folk har god tid til å tenke seg om. De har også støtteapparatet i orden dersom noen skulle slite etterpå, i motsetning til i det offentlige.

Jeg er ellers enig med Maz i at mange rett og slett ikke tror det er noe for dem. Gudene skal vite at jeg slet lenge med nederlagsfølelsen over at jeg vurderte dette, for hver fiber i kroppen min skrek at jeg burde klare dette selv. Men jeg innså at jeg aldri kom til å klare å gå ned 70 kg på egen hånd, og tok da avgjørelsen. Det er det beste jeg noen gang har gjort for meg selv. Hadde jeg ikke visst at det var mulig å gjøre dette privat hadde jeg vansmektet i den offentlige køen og blitt mer og mer deprimert. Nå sitter jeg her med en ny kropp og et nytt liv.

Aleris reklamerer for en tjeneste de tilbyr, på lik linje med synskirurgi og plastiske operasjoner. Det faller visst noen tungt for brystet. Jeg synes heller debatten skulle gått på nedre BMI-grense for operasjon. DER synes jeg de kunne ha tenkt seg litt om.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.