Sv: Enkelte folk har lite vett
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
I teorien er jeg enig med deg, Irma, i praksis har jeg sett flere ganger her inne at jo nyere man er, jo lettere blir man "misforstått." De som har vært her lengst, har større "slack" mot hverandre, enn man har mot de nye. Naturlig? Men den "du må gå i deg selv, kjære", den holder ikke alltid mål.
I denne tråden var mange veldig enige i at jeg var en "kranglefant." (Jada, jeg litt av den. :selvinnsikt: )
Samtidig tenker jeg det er lettere å oppfatte en ny som kranglefant, enn en gammel traver. Er det meningen at det er den med kortest fartstid som skal gi seg i diskusjoner? Er det en uskreven regel her inne?
(Se, hun krangler igjen... )
Jeg tror FP er et særegent forum når det kommer til kvalitet på diskusjonene. Det er mange her med svært høy diskusjonskompetanse, og som holder selv de mest opphetede debatter på et sivilisert nivå. Det nytter ikke å komme med "alle er slemme med meg" eller "nå må alle ta seg sammen, det var ikke sånn jeg mente det". Det at du nå antyder at det er slik at den som har kortest fartstid som må "gi seg" (hva nå enn det betyr, jeg har aldri sett at noen er tvunget til å måtte forlate diskusjoner) illustrerer egentlig bare poenget mitt. Jeg tror det er helt feil. Jeg tror det er måten å diskutere på som skaper reaksjoner, ikke det at man er ny bruker i seg selv.