Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Feminist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er din ryggradsreaksjon på feministklassifiseringen?
74 55,22%
3 2,24%
11 8,21%
24 17,91%
9 6,72%
13 9,70%
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-09, 19:50   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminist?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det med bekkenløsning var et poeng for at man som kvinne faktisk har gjennomgått et svangerskap med en fødsel og en barseltid. Det gjør at man har behov for permisjon ut fra dette også - man er ikke helt likestilt som foreldre den første tiden.

Men etterhvert er mamma og pappa like viktige for ungen der hvor ting går som de skal.

Jeg mener fortsatt at bekkenløsning og svangerskap/fødsel ikke er et argument for at mor nødvendigvis skal ha det meste av permisjonen, tvert i mot så tror jeg det er en stor fordel for de fleste barn å ha en mer tilstedeværende far etter fødselen. Jeg synes fokus på barna er viktigere enn fokus på mors ønsker og behov.

Jeg tror fint at et spedbarn kan ha like god nytte av far som mor, hvis man ser på alt annet enn amming. For vår del har vi vært mer eller mindre likestilt etter fødselen, det vil si - pappaen har nok hatt noe mer ansvar enn meg som mor. Det er riktignok årsaker til at det har blitt slik (jeg har vært hjelpetrengende), men når det nå en gang har blitt slik de to gangene vi har fått barn så er min oppfatning at det kun har vært en fordel for barna at både mamma og pappa har vært "hovedomsorgspersoner".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.