|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva er din ryggradsreaksjon på feministklassifiseringen? | |||
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
74 | 55,22% |
![]() |
3 | 2,24% |
![]() |
11 | 8,21% |
![]() |
24 | 17,91% |
![]() |
9 | 6,72% |
![]() |
13 | 9,70% |
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Sv: Feminist?
Nei, det trenger det slett ikke bety.
Enig med du.
Nei, to!
Hvis jeg ikke husker riv, ruskende galt, så regnes de første seks ukene etter fødsel som barseltiden. Og jeg syns faktisk at hver familie selv skal få velge hvordan foreldrepermisjonen skal fordeles, etter de behov som hver enkelt familie har. Ja til utvidet permisjon for far - om han ønsker det.
![]() |
#2 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig! Det må bli opp til hver enkelt familie å velge dette selv. Skal politikere bestemme at alle familier må velge det som er mest politisk korrekt? I think not.
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
Nå er det jo sånn at familier faktisk bestemmer akkurat hva de vil. Man trenger ikke å ta imot permisjonspenger.
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Feminist?Jeg lurer på hva som er galt med å fremme forslag om stellebord på herretoaletter? Det må da komme som en høyst naturlig konsekvens av at flere og flere fedre tar en større andel av permisjonstiden?
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, vi trenger bare ett stellebord- (strengt tatt ingen...) gi pengene vi hadde brukt på det andre til de sultende barna i Afrika. De kan også få pengene vi ville brukt på sunne måltider til våre skolebarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
By the Sea
|
Man skal ha mange tanker i hodet samtidig, rine.
![]() |
#7 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener ikke at vi skal blåse i en god skole og et godt helsetilbud så lenge det finnes sultne barn i Afrika. Jeg satte det på spissen, men det gjorde du også. (Tror jeg da..) I det første innlegget mitt mente jeg at jeg er feminist til et visst punkt: Det går ved voldsomme engasjement for saker som f.eks stellebord på herretoalettet og protester mot undertøysmodeller. For meg spiller det ingen trille hvor stellebordet står og jeg gidder virkelig ikke å engasjere meg i den typen feministsaker. Noen av tingene vi "kjemper" for i Norge blir latterlige når man ser "the big picture." Det har jeg dessverre (?) lett for å gjøre, sikkert derfor jeg aldri gidder å engasjere meg så veldig i den årlige sukker-debatten i podens barnehage heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener det er feil av staten å dele det opp slik. Det er våre skattepenger, og hver familie bør få bestemme selv hvordan de vil bruke pengene og hva som passer best for dem.
![]() |
|
|