Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?
Opprinnelig lagt inn av Tito, her.
En del av de barnesangene vi lærte som små (i hvert fall jeg), har vel blitt litt politisk ukorrekte i dagens flerkulturelle Norge. Jeg bor i en av Oslo's veldig flerkulturelle bydeler, og en del sanger passer kanskje ikke så bra her.
(..)
Skal man droppe disse sangene for å la være å støte folk som har utenlandsk opprinnelse, eller skal vi være stolte over sangene vi har bært med oss i mange år og så må de bare tåle det?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Så du tror at det kun er folk av utenlandsk opprinnelse som f.eks blir støtt av negerbegrepet? De og vi. Ja, ja.
Opprinnelig lagt inn av Tito, her.
Den var fæl ja. Passer ikke inn i vår bydel, det er helt sikkert.
Og du fortsetter i samme løp. Det du skriver opplever jeg som en slags øyentjenergreie. Litt sånn som små barn holder på, så lenge mamma eller pappa ikke ser at jeg gjør noe galt, så er det ok! Rasisme er ok så lenge de man sparker i mot ikke hører det? Negersanger passer ikke i din bydel, men er helt greit på bygda kanskje? Jeg er ikke mørkhudet, og jeg blir støtt av rasisme. Så vidt meg bekjent er det heller ikke veldig mange i Norge som passer inn i det utdaterte negerbegrepet.