Sv: Begrenset profil FB
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Zoë: Er det virkelig alle venner du ønsker at skal se hva du legger ut på siden din?
Ja.
Hvis ikke ville jeg ikke hatt dem som FB venner. 
Nå er ikke dette en høyaktuell problemstilling for meg i og med at det kun er to på min venneliste som gir meg begrenset tilgang på sin side. Det er mer det at jeg ikke kan forstå poenget. Altså, hvis min gamle venninne x selv tar initiativ til kontakt med å legge meg til som FB venn, for så å ikke gi meg tilgang til noe som helst av det hun driver med der, hva er det hun vil oppnå?
Hvis vi ser bortfra elever, for de det er aktuelt for (mine elever har foresten også tilgang til vegg), så er det uhøflig i mine øyne å tenke at bilde av seg selv + litt info om utdanning jobb etc er greit å tilby de man har på lista.
Det er jo ordentlig annenrangs, og litt sånn nedlatende - "jada! du skal få være "vennen" min - men ikke helt på ordentlig,da!
Og for de som er opptatt av perspektiv - jeg anser altså ikke dette som å være et problem i stor skala - jeg gråter ingen krorkodilletårer fordi jeg ikke får se veggen til venninne x (som jeg forresten har slettet fra vennelisten når jeg tenker meg om - jeg har ikke et fjortisbehov for listefyll) - det er bare så poengløst og har et snev av uhøflighet over seg som jeg mistenker at ikke alle reflekterer over, så det er litt interessant å høre hva andre tenker rundt dette.
Nye sosiale arener = nye etiketteregler.