Sv: "Dele" opp familien når man flyr
Nå har jeg nettopp snakket med en bekjent (tidligere kollega) som jeg vet praktiserer dette med å dele seg opp når de er ute å reiser. Vi har hatt en lang samtale om dette men jeg føler enda ikke at jeg har fått noen "bedre" grunner. Vedkommende har 3 gutter, de har bodd rundt om i hele verden og reist mesteparten av livet, de bor nå i Nairobi. De deler seg alltid når de flyr og for han er det en selvfølge og "de fleste" han kjenner gjør også som regel dette hvis det ikke skaper "problemer" (han er dansk men jobber for norsk selskap). Hovedårsaken var rett og slett at om noe skulle skje så ville ikke hele familien bli utslettet. Min argumentasjon hadde ingen effekt ... jo, han var helt enig i at det er ingenting som er mer sikkert en å fly men "det er en slik enkel liten ting å gjøre" var bare kommentaren.
Dette er akkurat det samme jeg hører fra andre jeg kjenner også.
Jeg jobber jo også i en svær global organisasjon men sannlig om jeg vet eller kjenner til mange som gjør dette i min egen organisasjon.
Jeg ser også på Facebook at personen jeg kjenner i Sudan kommer til Oslo snart, hun og ene barnet og mannen og 2 andre dagen etter. Slik de alltid gjør det .... må spørre henne mer om hva de legger til grunn for dette valget denne gangen ...
Den norsk britiske 11 åringen som satt på flyet alene ... han hadde vært hos familien i Brasil og skulle tilbake på sin boarding school i UK - så ufattelig trist. Det å sende barn alene på fly ... huff, DET sitter langt inne og da skjønner jeg godt at man kan snakke om at det må være totalt umulig å tilgi seg selv om noe skulle skje .... Dette er noe som i aller høyeste grad ville være aktuelt for oss snart siden vi bor i to forskjellige land men tror aldri jeg kommer til å klare å sende lillemor avgårde alene på fly selv om hun faktisk er gammel nok til det nå tror jeg ...
Sist redigert av Lisa : 03-06-09 kl 03:08.
|