Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plikt til å jobbe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 22:51   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plikt tiø å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes ikke man bør jobbe så lenge man ikke misbruker offentlige ordninger for å få råd til å la være.

Enig.

Jeg skrev visst noe om plikter og rettigheter i "uærlig"- tråden. Vil bare presisere at jeg ikke mente at man har en plikt til å jobbe, så lenge man kan klarer seg selv. Med plikt mente jeg mer slike ting som å gjøre det man er i stand til selv for å bedre sin egen livssituasjon. Enkle ting som å gi beskjed til arbeidsgiver at man faktisk kan gjøre noe av jobben, og ikke automatisk tar imot sykemelding for en mnd uten at man trenger det. Plikt til å oppgi at man nå har samboer hvis man mottar penger for å være alene med barn. Slike ting. Det blir lett mye snakk om ting man har krav og rett på synes jeg, og så har noen en tendens til å glemme at det også finnes en del pikter knyttet til velferdsgodene våre.

Jeg tror nok jeg hadde fortsatt i jobben min om jeg hadde vunnet i Lotto. Ikke fordi jeg ville følt det som en plikt, men fordi jeg trives i den og føler at jeg gjør noe samfunnsnyttig ved å jobbe. (Det betyr likevel ikke at jeg synes lottovinnere som sier opp jobben sin, er tåpelige.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.