Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plikt til å jobbe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 23:10   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plikt til å jobbe?

Å nei! Jeg mener det motsatte av så mange her, og så har jeg bare noen minutter ledige til å forsvare mitt syn.

Jeg synes ikke nødvendigvis det er greit å være rik dagdriver. Da sitter man og tærer på jordens ressurser uten å bidra. (Enda mindre greit er det å være Onkel Skrue, som sitter på en pengebinge og nekter å bruke pengene sine. Er man rik så synes jeg man skal sørge for sirkulasjon av pengene, ikke sitte som Kamprad (IKEA-duden), som har en formue av gogool plex-magnitude, og som gjerne kjører en tyve år gammel Volvo og helst låner naboens avis. Det er umoralsk.) Generelt synes jeg alle mennesker bør bidra til verdiskapningen, rike hemmafruer tar bare opp plass her på jorden.

That said, så er det et prinsipielt standpunkt jeg ikke nødvendigvis hadde fulgt selv. Jeg tror jeg kunne trivdes med å henge rundt her hjemme. Hvis jeg hadde råd til å gjøre morsomme ting.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.