|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Peppy!
|
Sv: Plikt til å jobbe?Å nei! Jeg mener det motsatte av så mange her, og så har jeg bare noen minutter ledige til å forsvare mitt syn. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plikt til å jobbe?
Det er der jeg også vil være, kjenner jeg. Jeg er enda på det planet der jeg ikke vet hva det skal bli av meg, og jeg hater meg selv for å ha gått glipp av mange års studier. Jeg vil begynne på universitetet til neste høst, men er redd for at det blir for tøft økonomisk og jeg aner heller ikke hva jeg skal gå på. Synes bare alt er vanskelig og misunner alle som tidlig har funnet sin vei. Skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake, men sånn nytter det jo ikke å tenke, jeg må bare gjøre noe med det. *slår hånda i bordet*
|
|
|
#63 |
|
Audacious
|
Sv: Plikt til å jobbe?Det ville jeg også, Poly. Og jeg har ikke problemer med å ramse opp ti-tolv organisasjoner jeg gjerne hadde jobbet gratis i, heller, og da regner jeg med at Monsoons motargument er litt svekket, selv om man ikke bidrar til verdiskapning om man jobber for fred, miljø, solidaritet osv? Eller er kun arbeid som kan måles økonomisk verdt noe?
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Men det definerer jeg som "jobb" i grunnen. Italienskkurs og tennis - ikke jobb.
|
|
|
#65 |
|
Hertuginne
|
|
|
|
#66 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Jeg kan være full av driv og entusiasme over sosiale sysler, hobbyer og trening (når jeg er frisk, vel og merke)
|
|
|
#67 |
|
Trøtt
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg tror personlighet spiller inn en god del. Jeg har prøvd meg som hemmafru, og det fungerte bra i ganske nøyaktig 2 måneder. Da holdt jeg på å gå på veggen, mistet både selvfølelse og ble litt identitetsløs. Jeg endte opp som fulltidsstudent, om enn ikke økonomisk uavhengig men ihvertfall både sosialt og intellektuelt bidragsytende inn i familien.
|
|
|
#68 |
|
Passiv
|
Sv: Plikt til å jobbe?Hva folk gjør med pengene sine er deres sak. Om de velger å ikke jobbe, får det bli deres business. Så lenge de ikke utnytter systemet for å slippe og jobbe that is. |
|
|
|
#69 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg også.
|
|
|
#70 |
|
intro
|
Jeg også, til en viss grad, men jeg er samtidig slik skrudd sammen at jeg må føle at jeg fortjener det før jeg virkelig nyter de gode tingene. En deilig og sosial middag med champagne smaker så mye bedre etter en ordentlig arbeidsuke, f.eks. Og så liker jeg innerst inne hverdagene best, jeg, og trives med en viss gråhet i tilværelsen. Morsomme hobbyer og lange lunsjer med barselgruppa er ikke så moro lenger når livet bare består av det. Jeg er avhengig av følelsen av å gjøre noe fornuftig. (Dette er ikke en kritikk av folk som tenker annerledes, altså, jeg kunne gjerne ønske at jeg var litt mindre flink til å "straffe" meg selv i mange sammenhenger.)
|
|
|
|
#71 |
|
Bedreviter
|
Jeg har vasket tomme kontorbygg, ikke på natten, men på kvelden. Jeg alternerte mellom å høre lydbøker på walkman og å pugge latinske preposisjoner som styrer dativ og akkusativ for å fylle rutinearbeidet med nyttige eller hyggelige ting. (Nyttig fordi jeg studerte latin på den tiden, hvis noen lurte på det.) |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg anser det ikke som en plikt å jobbe. Det må bli opp til hver enkelt dersom vedkommende har råd til å la være. De vil jo uansett bli beskattet dersom de har stor formue (om de ikke kommer i 0-skatt kategorien da). |
|
|
|
#73 |
|
Passiv
|
Jeg MÅ dra en historie når jeg så dette. |
|
|
|
#74 |
|
Shake it out!
|
Sv: Plikt til å jobbe?Hmmm, interessant spørsmål!
|
|
|
#75 |
|
Shake it out!
|
Altså, jeg kan komme med en fersk rapport fra ikke-jobbe-land, og nei, jeg sitter ikke og ser på Glamour dagen lang. Jeg ser faktisk ikke på tv på dagtid i det hele tatt. Selv om jeg har tven full av Jerry og Opera og Jugde this and that :glorie:
|
|
|
#76 |
|
Shake it out!
|
:surmuler:
|
|
|
#77 |
|
Shake it out!
|
En fattig trøst, men jeg har seks års universitetsstudier bak meg, ti år i jobb, og synes likevel ikke at jeg fant veien min, og må gå den opp på nytt. Ikke begynn på studier enda, hvis du ikke helt vet hva du vil!
|
|
|
#78 |
|
Leser
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg synes ikke man har en moralsk plikt til å jobbe, men jeg synes man har en plikt ovenfor seg selv til å arbeide med seg selv, være i relasjoner til andre mennesker, løse problemer, ja bruke seg selv - og det er en jobb en veldig enkel inngangsbilett til.
|
|
|
#80 |
|
Sær og kresen
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg har den samme små-lutherske, asket light livsholdningen som Elinblu, kjenner jeg.
|
![]() |
|
|