|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Plikt tiø å jobbe?
Enig. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Plikt til å jobbe?Og så kjenner jeg meg igjen i Elinblu: Jeg er for LAT til ikke å jobbe.
|
|
|
#43 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Plikt til å jobbe?
Ikke hvis man genuint trives med det, vil jeg tro? Hva legger man i at noe er tomt - et tomt et universelt begrep?
|
|
|
#44 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Plikt til å jobbe?Åh, jeg vet om så mye jeg kunne gjort om jeg hadde tid og penger til det. Italiensk-kurs, språk- og opplevelsesreiser, reiser med barna overalt dit de ville, sykurs, studier, fallskjermhopping, dykking og masse annet. Men så har jeg aldri hatt en jobb jeg har elsket så høyt at jeg ville lagt alt dette tilside for å fortsette i den heller.
|
|
|
#46 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg ser ikke at det må bli så mye tommere enn å ha en rutinepreget jobb man overhodet ikke liker. Trives man veldg i en jobb er det jo litt annerledes.
|
|
|
#47 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Plikt til å jobbe?"Tomt" er kanskje feil ord, men det blir veldig selvsentrert. Og intetsigende på en måte.
|
|
|
#48 |
|
Bedreviter
|
Dulter på både smilefjes og Elinblu. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Bedreviter
|
Det er helt sant. En kjedelig og/eller sløv jobb har samme effekt som lediggang på meg. For meg har det derfor alltid vært veldig viktig å ha jobber jeg trives i, der det er nok å gjøre. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Plikt til å jobbe?Okei, sånn er ikke jeg, heldigvis.
|
|
|
#51 |
|
kamerat
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg MÅ ha en jobb jeg liker. Og jeg MÅ ha en jobb. Jeg er nemlig også av dem som får turtall på null om jeg overlates til meg selv, og jeg trives så mye bedre når jeg er full av driv og entusiasme.
|
|
|
#52 |
|
© All rights reserved
|
Jeg kjenner også flere slike mennesker (ofte kvinner, der mannen forsørger) og jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at et slikt liv aldri hadde vært tilfredstillende nok for meg. Jeg hadde følt at hjernen min forfalt, at jeg hadde mistet strukturen på hverdagen jeg hadde savnet å gjøre noe samfunnsnyttig, og jeg tror også, som Elinblue, at jeg hadde blitt veldig, veldig lat. Jeg hadde heller ikke klart å leve på mannen og levd gjennom mann og unger, jeg hadde mistet hele meg da. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Der har du meg også. Jublende lykkelig den første uken av sommerferien-slapper heeelt av. Turer litt hit og dit de tre neste. De siste tre holder jeg på å gå på veggen - gleder meg alltid veldig til å begynne å jobbe igjen. Er også lat, og blir mindre effektiv jo bedre tid jeg har. Merkelig. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Drømmer
|
Sv: Plikt til å jobbe?Man har ikke plikt til å jobbe nei om man har råd til å være hjemme, selv hadde jeg aldri i verden klart å bare gå hjemme år etter år. Jeg reduserte arbeidsprosenten min når jeg ble alene men å ikke jobbe i det hele tatt var aldri noe alternativ. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg vil også ha en jobb jeg elsker.
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Sv: Plikt til å jobbe?Apropos der mannen forsørger så kjenner jeg et par kvinner som lever under en mannlig forsørger. Den ene må innfinne seg med et kobbel av elskerinner. Den andre bor med en hun forakter dypt og hellig. Begge er avhengige av forsørgeren sin så de kan ikke sette en eneste grense. |
|
|
|
#57 |
|
Audacious
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg kan heller ikke se for meg å ikke jobbe - over tid. Og de fleste av oss i denne tråden kunne vel ha funnet oss "fritidsaktiviteter" som andre ville ha definert mer som jobb eller studier?
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg vil ikke si at jeg ELSKER jobben min, egentlig. Men jeg liker den, de fleste dager. Men viktigere er det at jeg liker at jeg er til nytte for noen, jeg liker å jobbe sammen med noen, å møte nye mennesker med nye ting å lære meg, at andre hører på meg og syns det jeg sier er lurt, at jeg innimellom må skjerpe meg helt til det ytterste og kanskje, kanskje ikke klarer det. Jeg liker å spise lunsj med de fine, fine kollegene mine, og at vi sammen skaper resultater.
|
|
|
#59 |
|
intro
|
|
|
|
|
#60 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg ville nok heller gått på italienskkurs og Elixia enn å vasket tomme kontorbygg nattestid. :ærlig:
|
![]() |
|
|