Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nekter å føde vaginalt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-09, 21:30   #1
Cheerilee
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Cheerilee har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nekter å føde vaginalt!

Er det flere her på forumet som er gravid og som ikke ønsker å føde vaginalt? Jeg har en traumatisk fødsel friskt i minne og nekter å utsette meg for dette igjen. Nå har jeg derfor begynt å gå til samtale på sykehuset. Der får jeg hele tiden høre at jeg vil få en flott fødselsopplevelse, og at jeg skal få smertelindring og god støtte under neste fødsel... Men det er ikke smertene som skremmer meg - det er opplevelsen jeg hadde sist gang jeg frykter. Og siden ingen kan garantere at dette ikke vil skje igjen, er jeg helt bestemt på at keisersnitt er den eneste måten for meg å få ut ungen på.

Er det sånn at den gravides følelser og opplevelser ikke teller i det hele tatt i vurderingen, og at man blir tvunget til vanlig fødsel mot sin egen overbevisning? Jeg føler meg overkjørt og ikke trodd av helsevesenet, og er overrasket over hvordan man kan bli behandlet i en vanskelig situasjon.

Jeg har vært saklig og høflig under alle samtaler, og har heller ikke tatt til tårene... men tårene kommer ofte om kvelden etter samtalen...når fortvilelsen over å ikke bli trodd blir for sterk...

Er det noen her som har opplevd det samme og som vet om de vil fortsette å være så "harde" hele veien...?

Cheerilee er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.