Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsbolig
Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.
Hm... Tror jeg egentlig bare vil ha en liten bekreftelse på at det er jeg som tenker "normalt" her, eller er jeg helt på jordet? Er det ok å la et barn som lider av en alvorlig smittsom sykdom, som potensielt er dødelig for de andre barna i boligen, være der mens h'n er syk?
Ok er det vel ikke, egentlig. Men hvis tilbudet er der er det jo de som vil benytte seg av det.
Du er ressurssterk vet du, Inagh. Mange er jo veldig overveldet av en slik livssituasjon, og lar f.eks barna sine bo på bolig 100% eller veldig mye.
Kanskje de ikke har kapasitet - eller til og med mulighet til å pleie dem hjemme.
Kanskje de rett og slett ikke vil? Eller tør? Hva hvis ungen blir kjempedårlig hjemme f.eks?
KAnskje de ser for seg at de ikke får komme inn på sykehus hvis det er noe, og ikke tør ta konsekvensene selv? Kanskje de ikke makter ansvaret? Kanskje de stikker hodet i sanden og tenker at problemet blir borte hvis de -er nok?
osv...
Jeg kjenner jeg er litt ydmyk for de som må ta et så vanskelig valg det må være å IKKE ha et alvorlig sykt (og smittsomt) barn hos seg, men som overlater til andre å ta vare på det. (nå tar jeg utgangspunkt i at et barn f.eks på respirator kan bli temmelig dårlig av svineinfluensa da. Mulig jeg tar feil).
|