Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Enda en måte å underbygge trygdede som svindlere. Snart er jeg trygdet, og jeg kommer til å dra på Harryturer, og jeg håper jeg klarer å jobbe litt. Legen ville uføretrygde meg 100 %, men jeg nektet.
De senere årene har det blitt mye vanskeligere å bli uføretrygdet. Restarbeidsevnen utprøves og mange får kun midlertidig uføretrygd. Ingen skal fortelle meg at det er lett å få uføretrygd nå. Jeg blir lei meg når det gang på gang blir dratt fram om ALLE som svindler. De finns og de skal systemet ta, men de fleste gjør ikke det.
Selvfølgelig skal du dra på harryturer, og gjøre alt annet du har lyst til, når formen tilsier at du kan, og det skal du gjøre med alle verdens gode samvittighet.
Jeg kjenner jeg blir forbanna over holdningene som er der ute. Snakk om å dømme folk. Og jeg lurer virkelig på hva det kommer av... Er det pga den ene av mange som svindler, eller er det et snev av misunnelse? Misunnelse fordi at her må jeg jobbe og slite, mens andre kan gå hjemme og gjøre hva de vil, uten forpliktelser...
Veldig ofte tenker jeg at det er det siste, og det er skremmende.
Min mor fikk for endel år tilbake diagnosen parkinson. Hun var i starten sta, og nektet å høre på nevrologen som ville ha henne 100% ufør. Nevrologen gikk til slutt med på 50% ufør, men da med klar beskjed om at så snart hennes tilstand ble verre, så var det 100%.
Jeg husker ikke hvor lenge hun gikk 50%, men det var en tid. Og dette var en tid hun trengte på å omstille seg psykisk. Det var utrolig tøft for henne å gå fra det å være en frisk, rask og arbeidsfør person, til det å være en kronisk syk person.
Og på toppen av alt så måtte hun også til stadighet gå og forsvare seg selv med hvorfor hun var sykemeldt og senere trygdet. Det var ikke mye som vistes på henne i de første årene, og det ble en ekstra belastning for henne, nettopp pga folks uvitenhet og fordommer.
Etterhvert som sykdommen har utviklet seg til henne, så har det blitt mer synlig, og da hun gikk over i 100% ufør, så holdt folk kjeft. For da så de at hun var svekket.
And how I got to where I am
|