Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Man er forpliktet til å SKAFFE seg et nettverk? Hva faen er det for en holdning da? Er man forpliktet til å drive jakt på mennesker som ikke er interessert i å ha noe med en å gjøre? Lavmål, Rine, selv for deg.
Hvis du virkelig i fullt alvor mener at ingen rundt deg har lyst til å ha noe med deg å gjøre, ja da sliter du litt, selvfølgelig. Jeg har stor tro på at hvis man er hyggelig og grei med andre, vil de være det samme med deg. Synes ikke det er jeg som har de merkeligste holdningene her, forresten. 
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Ja, nå var du grei, du.
De aller fleste i vårt nettverk her vi bor er i nettverket vårt fordi vi har unger i samme barnehage/skole. Og da er vi litt stuck i forhold til barnevakter i slike anledninger.
Ja, hvis alle man kjenner i nabolaget har barn i samme klasse, og må gå på det samme møtet, da er man selvfølgelig "stuck." Poenget mitt var vel bare at hvis man er litt åpen, løsningsorientert osv, så løser det det meste seg. Man klarer nok ikke å få med seg alle foreldremøtene om man er alene (det klarer ikke vi som er to engang) men hvis man prøver, klarer man nok å få med seg noen.
|