Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Verdens sterkeste barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 18:41   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

jeg mener at barn skal rettledes, ikke styres... for denne grensen er ganske så hårfin. et menneske ER Gud, hvis du tenker på alle mulighetene dagens verden faktisk gir og som ligger bokstavelig talt under føttene dine.

Jeg skjønner at det er en hårfin balanse der. Og i det store og hele så er jeg helt enig i dette avsnittet.

Sitat:

sønnen din ville blitt lei av sofaen i løpet av 4 timer og det er ganske så begrenset hvor mye godteri sønnen din kan stappe i seg uten å bli dårlig. du får kose deg i din verden av begrensninger... så får jeg kose meg i min verden av endeløse muligheter.

Ja, sønnen min ville blitt lei av sofaen etter 4 timer på mandag, og etter 200 gram sjokolade ville han ikke orket å spise mer. Før neste dag. Da ville han også blitt lei etter 4 timer og 200 gram. Helt til neste dag. Og slik ville det fortsatt ganske lenge, tror jeg, før han hadde blitt helt oppriktig lei og ikke ville gjort det mer.

Jeg har de beste mulighetene i mitt liv, så jeg velger å kose meg med dem. Du får kose deg med det du oppfatter som endeløse muligheter.

Sitat:

og hvis du mener at å trene konsentrasjon, selvbeherskelse og din naturlige styrke ved å løfte seg selv ved hjelp av armhevinger, sit-ups, salto og annet sprell er "å kaste bort livet"... så jeg kan jeg berette for deg at det finnes ingenting rikere enn det følelsesmessige livet et menneske bærer og har inne seg. å utvikle selvbeherskelse og konsentrasjon sett fra min side av havet, er den største gaven et menneske kan gi til seg selv.

Jeg mener ikke at det er å kaste bort livet. Hvor har du det fra? Og konsentrasjon, selvbeherskelse, styrketrening og en sunn kropp er jeg veldig for.
Det jeg har problemer med er at veldig små barn styres inn i en ensidig hverdag og et ensidig liv. Du har ikke problemer med det i det hele tatt?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.