Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Big Bang-teorien og evolusjon for kids

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-09, 22:14   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Big Bang-teorien og evolusjon for kids

Her har vi muligens også behov for en slikt bok. Femåringen vår har nemlig begynt å utvikle teorier som minner om kreasjonisme og "intelligent design".

S: "Mamma, Gud skapte alt. Alt, alt. Alle menneskene og dyrene og alt."
M: "Ja, noen tror det. Andre tror at det skjedde helt av seg selv. Pappa tror ikke på Gud."
S: "Gjør han ikke?!!!"
M: "Nei, men bestemor og bestefar gjør det"
S: "Og jeg. Men hvem skapte Gud? Og hvem skapte han som skapte Gud?"
M: "Noen tror at Gud alltid har vært og er over alt, som en usynlig kraft."
S: "Men mamma, det går jo ikke. Da ville vi pustet ham inn i munnen, da!"
M: "Ja kanskje det. Noen tror at ikke det er noen Gud men at først var alt bitte lite og så eksploderte det og ble kjempestort og..."
S avbryter oppgitt: "Mamma, da! Det går jo ikke an. Gud skapte alt. Bilene og.."
M: "Men menneskene lager jo bilene. I fabrikker."
S: "Jammen Gud lagde de først, også puttet han bilder av hvordan de skulle være inni hodene på menneskene."

Og sånn holder han på. Aner ikke hvor han tar det fra - i barnhagen er det i hvert fall ikke noe snakk om Gud. Mulig han har det fra besteforeldrene, men det er ikke ofte han er alene med dem. Men så lenge han synes det er moro og lure på disse tingene, prøver jeg å være så åpen som mulig - særlig fordi vi har alle nyanser fra godt planta i kirken til ateister i familien. Toleranse er en av de viktigste egenskapene jeg vil at mine barn skal ha med seg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.