Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Juice? Det trodde jeg ikke ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-07, 11:50   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ja, vi skeier av og til ut med god gammeldags kakao (på denne tiden av året skjer det gjerne minst en gang i uken).

Men til dere siste: Har dere i det hele tatt lest det bl.a. jeg og Skremmern har skrevet tidligere i tråden om tusen millioner grunner til å skeie ut og at det til slutt blir hver dag? Eller synes dere kanskje det er greit at ungene får søtsaker hver dag? Feks du Kisha, som sier at "vi er da ikke så ofte ute". Nei men hva med bursdager i barnehagen, når dere får besøk, når dere er på besøk, når ulike velmenende tanter, bestemødre, naboer og lignende tilbyr noe godteri. I Desember er det kanskje sjokolade i kalenderen hver dag. På sommeren blir man fristet til å spise is hver dag. Vi er også sjelden ute på kafe, men det er jo ikke bare da søtsaker kommer på banen!

Nå har jeg voksne unger, men et barnebarn her i huset på 1 år. Vi har sjelden godteri i huset. Og bursdager er så sjeldne at jeg ikke ser noe problem i det. Jeg synes det er viktigere at unger spiser skikkelig mat. Men jeg ikke noe galt i å spise is om sommeren, så lenge man ikke har melkeintoleranse. Litt sukker må man ha, det går ikke an å kutte ut alt. Hadde det vært et fedmeproblem, hadde jeg forstått det. Pusser man tennene, går det an å spise litt av og til. I perioder hvor ungene har vært syke lenge og ikke hatt apetitt, har det hendt at jeg har bakt kanelboller, bare for at de skal få mat i seg. På sykehuset fikk babyene sukkervann, hvis mammaen ikke hadde melk. Jeg er vokst opp med at vi trenger litt sukker, ja.

En nabo av meg med en hyperallergisk gutt opplede at sønnen fikk en banan på en butikk. Det kunne vært livstruende for ham. Uansett skal ikke barn får ting av andre uten at foreldrene er forespurt. Men om jeg hadde vært sammen med noen og det ble delt ut litt saft, hadde jeg ikke reagert noe særlig. Hvis ungen ikke tålte den, kunne jeg gjort en byttehandel, og heller kjøpt noe jeg synes var ok.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.