Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...
Olympia: Du har skrevet mye som jeg får lyst til å kommentere, men det blir for mye. MEN... du er overbevisst om at datteren din er så lite gira på søtsaker fordi hun får mye av det. Jeg tror vi mennesker er genetisk forskjellig på dette området. Min bror var helt uinteressert i søtsaker, mens jeg var veldig glad i det. Sønnen min er tydelig veldig glad i det. Datteren din høres ikke så interessert ut, men har du flere barn... eller planlegger å få flere? Det kan i så fall hende du opplever det annerledes da. Problemet er at om man har en tendens til å like søtsaker veldig godt, vil man benytte en hver sånn mulighet, 7 dager i uka til å spise masse... og da blir det helseskadelig.
Og så til det å påføre ungene spiseforstyrrelser fordi man har usunn fokus. Her i huset har vi veldig lite fokus på dette. Vi lar bare være og kjøpe og tilby. Dermed blir det ikke et tema . Så jeg tviler sterkt på at vi påfører noen av våre noen usunne spisevaner og tanker om mat.
Tvert i mot tror jeg de blir veldig sunne ettersom de vokser opp med hjemmelaget mat bestående av fisk, kjøtt, økologiske frukt/grønt og egg, grove kornprodukter og mandler/nøtter .
|