Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Juice? Det trodde jeg ikke ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-07, 14:11   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ja, vi skeier av og til ut med god gammeldags kakao (på denne tiden av året skjer det gjerne minst en gang i uken).

Men til dere siste: Har dere i det hele tatt lest det bl.a. jeg og Skremmern har skrevet tidligere i tråden om tusen millioner grunner til å skeie ut og at det til slutt blir hver dag? Eller synes dere kanskje det er greit at ungene får søtsaker hver dag? Feks du Kisha, som sier at "vi er da ikke så ofte ute". Nei men hva med bursdager i barnehagen, når dere får besøk, når dere er på besøk, når ulike velmenende tanter, bestemødre, naboer og lignende tilbyr noe godteri. I Desember er det kanskje sjokolade i kalenderen hver dag. På sommeren blir man fristet til å spise is hver dag. Vi er også sjelden ute på kafe, men det er jo ikke bare da søtsaker kommer på banen!

Ja, har lest det. Klarer ikke skjønne at det ikke går an å si nei når man får godteri jeg, heller ikke at det ikke går an å begrense det i andre settinger selv om det er fra "eksterne" det søte kommer.
Det blir veldig pussig for meg at mor må være der for å kontrollere mengden ellers må man regne med at alt glir rett ned, derfor må man heller la være å bli tilbudt noe. Det måtte da være bedre å lære ungene at man begrenser seg selv og at det går an å takke nei / spare det man får? Før eller senere kommer barna i slike situasjoner hele tiden.

Nesten så jeg lurer litt på hvem som sliter med begrensningen her. Ref uthevet over. Øh ja? Fristet? Ja, man har lyst på is hver dag ja. Ja, det har man som oftest, både som voksen og barn, men det er da ikke et problem? Man må jo bare la være. Det kunne ikke falt meg inn å spise is hver dag selv hele sommeren, jeg ville lagt på meg noe helt ekstremt.

Jeg er forresten helt enig med Olympia i at 2 kjeks på en tirsdag ikke kan kalles "mye søtt" og er også enig i at et ekstremt fokus på dette umulig kan gi et naturlig forhold til mat.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.