Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Ja, man kan møte livet med en positiv innstilling. Det er jeg helt enig med deg i, men det er ikke alltid man er så heldig at livet farer positivt med en for det..... Da kan man i perioder ha mer enn nok med å klare å stå opp om morgenen og klare å komme seg gjennom dagen.
Ja, helt klart. Har vært der selv, og det har vel de fleste en eller annen gang. Men jeg mener at det ikke trenger å være helt "enten-eller". Og det med å se positivt på livet, mener jeg litt som et bilde for håp. Håp, uansett hvordan man oppnår det, har en utrolig sterk helbredende kraft i seg. Så hvis du trenger å gå i kirken for å få det, så gjør gjerne det. Hvis du trenger en lege til å skrive ut en resept, gjør det. Hvis en auramassasje kan gi deg håp, så gjør det! For det er håpet som gir oss mennesker drivkraft til å fortsette, selv når alt ser umulig ut.
Men jeg har absolutt tro på moderne medisin og alle de fremskrittene som er gjort der. Jeg leste nettopp at genterapi med hell var blitt brukt mot kreft, det er lovende. Jeg forkaster ingen av delene, jeg kan ikke bevise noe som helst.