Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hudpleie - hva er DU fornøyd med?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 12:41   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Men hvorfor ikke ha varene i kommisjon? Må jo være bra både for leverandør, salong og kunde. Også mente jeg ikke en krukke koster 2000, man kjøper jo gjerne flere produkter samtidig. Og følger anvisningene så klart. Ikke der det ligger. Tror mange hudpleiere kunne trengt et salgskurs, et som handler mye om oppfølging av kunder. Dermalogica er forresten et bra merke jeg glemte nevne

Skjønner ikke helt hvilken betydning det skal ha jeg da. Man tjener jo mer jo mer man selger uansett, slik er det i alle bransjer, og hvorfor skulle ikke en hudpleier kunne tjene penger på det hun gjør egentlig? For det er vel egentlig det du sier?

Og oppfølging av kunder er veldig opp til kunden selv da. Man driver veldig liten oppsøkende virksomhet i den bransjen. Da ville i alle fall prisene gått drastisk opp.
Salgskurs og kurs innen service kunne man trengt å hatt mer av i de aller felste bransjer også, det handler veldig mye om hvem man møter. Personlig kjemi er viktig for hvordan man trives hos hudpleieren sin, det er noe med at man blir tatt på tror jeg. Det blir så nært.

Jeg syns ærlig talt hudpleiebransjen må ta mye drit i forhold til andre bransjer, og jeg har aldri forstått helt hvorfor. Det er en lutfattig bransje i forhold til parfymeribransjen som i motsetning til i hudpleiebransjen ikke krever noen som helst kunnskap om verken hud eller produkter for å få starte i jobb. Det har blitt bedre med årene der og, men det er det er nå ganske stor forskjell på kunnskapsnivået hos to som jobber i de to forskjellige bransjene.
Og som i alle andre bransjer gjelder det å lete litt før man velger å bruke pengene et sted. Man kan ikke regne med å møte på en like erfaren hudpleier i en nyoppstartet salong med bare nyutdannede nittenåringer, som i en godt drevet salong med hudpleiere i alle aldre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.