Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-07, 19:10   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes det er meget skremmende at noen mener at de pårørende til offeret bør ha noe å si om hvorvidt og når gjerningsmannen skal få permisjon. Eller å blande seg inn i straffeutmålingen i det hele tatt. Ada Sofie vil vel forståelig nok aldri ville at Andersen kommer ut av fengsel, ikke til permisjon og ikke i det hele tatt, men realiteten er at han skal komme ut av fengselet en dag. Da er det like greit å tillate ham korte permisjoner også, som til en viss grad kan "trene" han opp til å møte samfunnet. Jeg synes det er skumlere om han aldri får sine føtter ut av fengselet før han blir løslatt og har sonet ferdig.

Jeg er enig i det Olympia skriver her.
Samtidig skjønner jeg offerets mor sine følelser; hun har selvfølgelig ikke lyst til å treffe sin datters gjeningsmann i nabolaget.

Det jeg ikke skjønner , er hvorfor ikke foreldrene til gjerningsmannen flytter bort fra det nabolaget, og starter på nytt et annet sted. Både av hensyn til offerets familie, og for sønnens skyld når han kommer i perm\en dag blir løslatt. Folk på det stedet hater han jo! Hans tilstedeværelse er en belastning for alle! Synes gjerningsmenns familier kan tenke litt........!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.