Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Jeg synes det er meget skremmende at noen mener at de pårørende til offeret bør ha noe å si om hvorvidt og når gjerningsmannen skal få permisjon. Eller å blande seg inn i straffeutmålingen i det hele tatt. Ada Sofie vil vel forståelig nok aldri ville at Andersen kommer ut av fengsel, ikke til permisjon og ikke i det hele tatt, men realiteten er at han skal komme ut av fengselet en dag. Da er det like greit å tillate ham korte permisjoner også, som til en viss grad kan "trene" han opp til å møte samfunnet. Jeg synes det er skumlere om han aldri får sine føtter ut av fengselet før han blir løslatt og har sonet ferdig.
Jeg er enig i det Olympia skriver her.
Samtidig skjønner jeg offerets mor sine følelser; hun har selvfølgelig ikke lyst til å treffe sin datters gjeningsmann i nabolaget.
Det jeg ikke skjønner , er hvorfor ikke foreldrene til gjerningsmannen flytter bort fra det nabolaget, og starter på nytt et annet sted. Både av hensyn til offerets familie, og for sønnens skyld når han kommer i perm\en dag blir løslatt. Folk på det stedet hater han jo! Hans tilstedeværelse er en belastning for alle! Synes gjerningsmenns familier kan tenke litt........!
|