Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rektor slo med balltre i kateteret

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-10, 21:35   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor slo med balltre i kateteret

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg synes det skurrer litt her, jeg. Ville man ha syntes det var like teit å reagere dersom det var en mann som ga uttrykk for følelsene sine overfor familien på den måten? Eller hva om en tenåring hadde gjort det på skolen? Eller hva om sjefen kom inn og smalt balltreet i skrivebordet til en ansatt på jobben? Ville det vært like ok da?

Slik oppførsel er en del av hva som defineres som psykisk vold. Da mellom voksne personer som sikkert tåler filmer med 18-årsgrense og alle greier. Jeg tåler å se thrillere på dvd, altså. Men hadde mannen min smelt balltreet i stuebordet hadde jeg hoppet høyt, sannsynligvis tisset på meg og deretter følt meg rimelig utrygg i eget hjem. Selv om jeg er voksen og alle greier.

Hvorfor skal akkurat tenåringer tåle sånt som dette mer enn alle andre aldersgrupper i samfunnet? Det stusser jeg litt over.

Om jeg på pur faen hadde ødelagt mannens ( som også er sjefen) opplevelse av noe så hadde det vel vært en adekvat reaksjon tenker jeg.
Jeg har ved gitte tilfeller kastet asjetter i gulvet selv

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.