|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Forelska
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteret
Det står vel eigentleg greitt forklart i artikkelen at han "gikk inn i klasserommet på Mehamn skole, plukket opp et balltre og slo i kateteret."
|
|
|
|
#42 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg synes det skurrer litt her, jeg. Ville man ha syntes det var like teit å reagere dersom det var en mann som ga uttrykk for følelsene sine overfor familien på den måten? Eller hva om en tenåring hadde gjort det på skolen? Eller hva om sjefen kom inn og smalt balltreet i skrivebordet til en ansatt på jobben? Ville det vært like ok da?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Pauset
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretSånn mens vi nå outer lærerne våre: |
|
|
|
|
|
#44 |
|
can-jur
|
Om jeg på pur faen hadde ødelagt mannens ( som også er sjefen) opplevelse av noe så hadde det vel vært en adekvat reaksjon tenker jeg.
|
|
|
|
#46 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg kunne godt politianmeldt de ungdommene jeg jobber med for sjikane, sabotasje av arbide, trusler og mobbing, men de er ungdommer og ting sies i affekt, så derfor ser jeg gjennom fingrene med det.
|
|
|
#47 |
|
weird
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretSelvsagt skal man være raus og innse at lærere også er mennesker. Men man kan godt gjøre det uten å bagatellisere eller rettferdiggjøre gale handlinger.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er mer der at jeg bagatelliserer det, men jeg rettferdiggjør det ikke. Med andre ord: Jeg er enig med deg i teorien, men klarer liksom ikke å hisse meg så veldig opp over det balltreet. (Jeg sier ikke at du hisser deg opp heller, altså.) |
|
|
|
|
|
#49 |
|
By the Sea
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretUproft.
|
|
|
#50 |
|
weird
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretHadde jeg hatt barn på den skolen ville jeg, om noe, hisset meg opp over rettferdiggjøring av handlingen. Antageligvis ville jeg ha hatt stor forståelse for at det kan renne over for enhver med tanke på hvordan jeg rett som det er må telle til både 10 og 20 når ett stk. tenåring trykker og trykker og trykker på knappene mine.
|
|
|
|
|
#51 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg kan forstå at lærere/rektorer kan bli forbannet. Allikevel kan jeg ikke bifalle bruk av et balltre som virkemiddel for å skremme ungdommene. Barn er ikke en ensartet gruppe, de kommer i mange forskjellige varianter, med mange forskjellige måter å være på. De kan ha med seg for den læreren/rektoren ikke kjente erfaringer hjemmefra, og at en autoritets person oppfører seg på en sånn måte føler jeg er svært uproft. Jeg forstår godt at mange barn/unge ble redde, og jeg føler at av og til rammer den type oppførsel helt andre enn den/de den var myntet på. Dessverre. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Glamorøs
|
Selvfølgelig. Men lærere (rektorer i dette tilfellet), som alle andre, kan godt innrømme at de har gjort noe skikkelig teit og be om unskyldning. Denne rektoren virker som en mennesketype jeg ikke er spesielt begeistret for.
|
|
|
#53 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretSå vidt jeg kunne lese har han sagt unnskyld til noen av elevene og innkalt til møte på onsdag. Men, enig med deg, Glitter, det beste han kunne gjort var å legge seg langflat og fortelle at dette var en overreaksjon.
|
|
|
#54 |
|
Epikur
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJfr. normal voldsdefinisjon er det denne rektoren drev med regnet som materiell vold. Og vold er nifst.
|
|
|
#55 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretslik jeg forstår det er dette en rektor som bryr seg
|
|
|
#56 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretIbidelma, det er ingen som reagerer på at han er sint. Balltreet er det utsalgsgivende her. Meg bekjent er det fullt mulig å være sint uten bruk av den trusselen et balltre utgjør.
|
|
|
#57 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretÅ anmelde dette synes jeg er bare tull, selv om det kanskje ikke var det smarteste å gjøre av en rektor. Men det er ganske så menneskelig å tippe over i sinne en gang i blant, og om han nå hadde dette balltreet for hånden, så var det vel en spontan reaksjon. Litt verre om han faktisk gikk for å hente det, til dette formål.
|
|
|
#58 |
|
By the Sea
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretDet kan på ingen måte forsvares.
|
|
|
#59 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretDet kan være ganske virkningsfullt å slå noe hardt i kateteret av og til. Jeg pleier å nøye meg med en bok, men... Det er ikke alltid det holder å si hysj. |
|
|
|
![]() |
|
|