|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Rektor slo med balltre i kateteretVel. Gikk han for langt?
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg synes som regel folk som truer med politianmeldelse for "sånt" overreagerer ja. En ting er at han kanskje viste voldsom reaksjon, noe annet er å anmelde en episode på en skole til politiet. Hva med å ta det opp med FAU og rektor på vanlig måte? Nå vet jeg jo ikke om det har vært mer eller flere episoder med denne aktuelle rektoren, men i utgangspunktet høres det ut som noen overdramatiserer.
|
|
|
#3 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretVi hadde en lærer på ungdomsskolen som til stadighet knuste lange tavlelinjaler i sinne. Han ble aldri anmeldt, og (jeg tror) ikke vi fikk noen senskader av utbruddene.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretDet kommer helt an på hvordan han oppfører seg til daglig, synes jeg. Hvis han er typen som stadig beveger seg i grenselandet av hva man synes er akseptabelt, kan en reaksjon være på sin plass. Men for all del, rektorer er bare mennesker de og.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretPolitianmeldelse hadde nok ikke vært førstetanken min, men jeg syns like fullt det var ekstremt tåpelig av rektor. Jeg kan ikke se noen steder vilket alderstrinn det er snakk om? Jeg skjønner heller ikke helt motivasjonen til rektor, han sier at han ikke mente at noen skulle bli redde, men hvorfor slår han et balltre i pulten da? Jeg ville oppfattet det som en trussel om bank, hadde jeg vært til stede. At han har kontroll er egentlig irrelevant så sant ikke barna er klar over dette. Jeg syns det er merkelig å planlegge å ta med et balltre inn i et klasserom for å ordne opp. Jeg syns det er noe annet enn i "the heat of the moment" knekke en tavlelinjal.
|
|
|
#6 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg lurer litt på hvor gamle disse barna er. Om det er snakk om 7-åringer er det liksom noe annet enn om de er 14. Syns jeg.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg forsto det sånn at han hadde jobbet i skolesektoren i 25 år iallefall. Jeg vet ikke om det har vært flere hendelser.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretHvor gamle er elevene? Jeg klarer ikke å finne det ut. Er jeg blind? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Rektor slo med balltre i kateteret
jeg lette også. I alle artikler om saken. Men finner ikke alderen.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Ja, jeg tenker også litt på det balltreet. Et balltre som brukes på en måten gir jo litt sånn dårlige assosiasjoner vil jeg tro.
|
|
|
#11 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretSitat:
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Ja, jeg syns det. Jeg tror at rektor har ment at barna skal bli redde, men vil jo selvsagt ikke inntrømme det til pressen. Han sier jo selv at han spiller mer sint, og balltreet (så sant det ikke bare sto der tilfeldig, men det får jeg ikke inntrykk av) var nok en veloverveid rekvisitt. *Alle* vet jo at balltrær blir brukt til å banke folk. Hvis han bare skal ha oppmerksomhet så holder det jo å smelle en bok i pulten, ja.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg har slått i kateteret før jeg og, men balltre hadde jeg vel ikke tenkt på, håndflaten duger for å få oppmerksomhet. Jeg er ganske god på å spille sintere enn jeg er hvis det er behov. Elevene tror de har sett meg sint, noe de ikke har. Bare litt sint eller mer veldig streng. Jeg har forøvrig ungdomskoleelever og de tåler litt mer enn feks min engstelige 2. klassing. Jeg synes uansett det er å overdrive å anmelde han. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretFor en dust. |
|
|
|
#15 |
|
weird
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg synes det virker som en dum ting å gjøre. Når man jobber med barn og unge over tid bør man vel også være klar over at noen barn har særdeles dårlige erfaringer med voksnes sinneutbrudd og derfor kan bli ganske utrygge når en autoritetsperson gjør slikt på en plass de skal kunne føle seg trygge.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Hvor: østfold
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretHar han tatt med balltreet for å være skummel er det ganske lattelig, ellers har jeg ikke noe problem med at elevene får seg en skideballe om de ha opptrått dumt, men truede adferd er ikke akkurat særlig oppdragende så det blir bare lattelig...Skal man vifte med pistol for å late som man er skikkelig dsur over smugrøyking på dass i neste runde?
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg syns den om at han ikke egentlig var sint i det hele tatt - egentlig nærmest ganske glad og blid - også bare lot han som for å tulleskremme elevene littegranne sånn atte alle kunne le sammen fordi det er 17. mai snart og det er så fint liksom - den var bra. |
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretJeg synes i det hele tatt symbolbruken er på kanten når noen slår i et bord eller en vegg eller hva det nå er, med neven eller med en ting. Hvorfor det? I min verden er det hvartfall barnslig. "Jeg er sterk, jeg kan slå" er det det man vil fortelle? En slags "Nå smeller det, jeg skal ta dere! (og har et balltre til hva?)", eller hva er det man vil oppnå med slik oppførsel? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Rektor slo med balltre i kateteretdette kommer jo helt ann på alderen til barna.. er dette barneskole, er det horribelt.. er det ungdomskole er det... tja forståelig..
|
![]() |
|
|