Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Streikerett?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-10, 22:50   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streikerett?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Så du står ikke for det der, altså? Jeg tror jeg svarer med en sånn likevel, jeg. Så sykepleiere og lærere bør rett og slett finne seg en annen jobb, de som er kompetente til det, that is? Hvem tror du blir igjen i de yrkene da, og hvilke jobber tenker du at de andre skal ut og søke på? Det stemmer for øvrig ikke at lærerlønna går opp hvis det blir mangel på kompetente lærere. Der er vi allerede, og det skjer fint lite. Jeg merker at jeg fascineres over at det finnes folk som er så korttenkte som det du framstår som her over. Det du egentlig sier, er vel at at vi ikke trenger noen offentlige tjenester, da hadde vi vel løst hele problematikken.

Det er et politisk spørsmål hvordan lærere skal lønnes. Hvor attraktive lærerjobber skal være, hvilken kompetanse vi skal lønne, det er noe som absolutt ikke bør overlates til en så tilfeldig fremgangsmåte som gjennom en streik (som beslutningstagerne attpåtil tjener penger på! ), men bør påvirkes gjennom hvilke politikere vi stemmer på.

Og hvor mye som er nødvendig å betale lærere for at mange nok flinke skal velge yrket til at vi får en god nok skole, det vil være et rent markedsspørsmål.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.