Sv: I lys av en del andre tråder
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Jeg har ikke lest alt i de trådene, så jeg har kanskje ikke fått med meg hele sammenhengen denne tråden bør ses i.
Men jeg må vel si at jeg nok er av de mer "gammeldagse" og er opptatt av at jeg skal være forelder og ikke kompis. At virkeligheten ser sånn og slik ut per i dag er ikke bestandig god nok grunn til at jeg skal akseptere at mine barn går i den retningen. Om det er vanlig å ha sex når man er 14 så vil jeg fortsatt prøve å få mine barn til å ta andre valg. Jeg synes det er feil at kompisgjengen skal legge sterkere føringer på hva som er ok enn foreldre og jeg tror at det å gjemme seg bak "jeg er realistisk og oppdatert" vel så ofte kan være strutsementalitet i forhold til den jobben man selv har i forhold til å være en leder for egne barn. For en del blir det en unnskyldning for å ikke være den tydelige og noen ganger kjipe voksne som barna trenger mer enn noensinne.
Jeg synes det er en stygg ukultur at vi lever i en verden der så få vil være de "kjipe" voksne. Alle vil gjerne være den kuleste forelderen, den som følger med i tiden og gjerne er litt forut for den og i det hele tatt.
Når det er sagt; jeg er for stor tilgjengelighet i forhold til kondomer etc. og synes det er flott om natteravner vil dele de ut. Men jeg er ikke akkurat så positivt innstilt i forhold til kompissex osv.
Utrolig bra innlegg, jeg er enig i absolutt hvert eneste ord...(med unntak av natteravner og kondomer ) spesielt den delen jeg har uthevet