Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en del andre tråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 00:35   #1
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kjipe voksne? Å ha unger som er trygge på deg som forelder og tør å snakke med deg, er det å være kjip?

Nå misforstår du.

Det er flott at barna tør å snakke med en. Men dersom man gir beng i å være foreldre fordi man er redd for å miste den åpenheten, synes jeg det er feil.

Man trenger ikke å være enig i og støtte opp om alt man allikevel tåler å høre om.

Man trenger ikke å være positiv til grøftefyll selv om man gir ungen beskjed om at det når som helst kan ta en drosje hjem som man vil betale. Fremfor at barnet blir gående ute og rave i fylla. Det er en forskjell på å ta avstand til visse ting og å ta avstand til barnet.

Det er sikkert vanskelig. Jeg har heldigvis ikke kommet dithen at jeg har fått behov for den balansen der. Men jeg vet om en del foreldre som har klart det på en glimrende måte. Bl.a. fra egen oppvekst. Selv om man høylytt i vennegjengen satte pris på de "kule" som ikke satte noen grenser i det hele tatt, så tror jeg nok at flere enn meg egentlig satte mest pris på de som var tydelige og tilgjengelige voksne.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:53   #2
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Nå misforstår du.

Det er flott at barna tør å snakke med en. Men dersom man gir beng i å være foreldre fordi man er redd for å miste den åpenheten, synes jeg det er feil.

Man trenger ikke å være enig i og støtte opp om alt man allikevel tåler å høre om.

Man trenger ikke å være positiv til grøftefyll selv om man gir ungen beskjed om at det når som helst kan ta en drosje hjem som man vil betale. Fremfor at barnet blir gående ute og rave i fylla. Det er en forskjell på å ta avstand til visse ting og å ta avstand til barnet.

Det er sikkert vanskelig. Jeg har heldigvis ikke kommet dithen at jeg har fått behov for den balansen der. Men jeg vet om en del foreldre som har klart det på en glimrende måte. Bl.a. fra egen oppvekst. Selv om man høylytt i vennegjengen satte pris på de "kule" som ikke satte noen grenser i det hele tatt, så tror jeg nok at flere enn meg egentlig satte mest pris på de som var tydelige og tilgjengelige voksne.

'Godt skrevet nok engang.

Min erfaring med tenåringene er nettopp at de unge setter pris på at en er tydelig som voksen og setter grenser. Det med grenser har jeg ikke trengt så mye ennå men det kommer nok, men hva jeg mener vet jenta mi svært godt..
Kommer også ann på måten en har dialogen med de unge på.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.