Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva mener du om merkeklær (til barn)?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-10, 01:23   #20
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva mener du om merkeklær? (til barn)

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg jobber også i skolen. Ungdomsskolen. Jeg synes faktisk at merkepresset har blitt mindre de ti årene jeg har jobbet. Skolen jeg jobber på har både veldig pengesterke og veldig pengesvake foreldre, men jeg kan ikke si at det er merkeklær som viser disse skillene.

Du bør være veldig takknemmelig for at det er slik blandt ungdommen på din arbeidsplass. Hos oss opplever vi nesten daglig episoder hvor elever ertes på grunn av feile klær og lignende. Det er til tider så ille at det går ut over timeplanen, fagene og elevenes læring.

Et eksempel: Ei jente på 7. trinn blir ertet for at hun går med så rare dongeribukser. Disse buksene hennes er vistnok helt feil på både den ene og den andre måten. Flere jenter flirer av hvor rar hun ser ut i buksene, i tillegg til alle kommentarene de kommer med. Videre begynner de å stimatisere og snakke til andre elever om at foreldrene må være fattige(og mye annet som jeg ikke vil gå i detalj i). Etter en tid kommer denne jenta på skolen i ei dyr merkebukse. Men da begynner de samme jentene å komme med slibrige kommentarer om at denne jenta hermer, og de stiller spørsmål om hvorfor hun kjøper akkurat samme bukse som dem bruker.

Det er godt mulig at disse problemene var større tidligere da vi vokste opp, men det er jammen meg ille i dag også.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.